Fragile

"Perhaps this final act was meant
To clinch a lifetime's argument
That nothing comes from violence and nothing ever could"

Bra dag idag... de va härligt på jobbet, mysig harmonisk stämning. Har hamnat i en slags sits i livet, så jag inte riktigt vet vart jag ska, men jag ska komma dit. Jag brukar känna mig stressad och vilse när jag känner såhär, känner mig lite off the road - men som sagt, så börjar de sjunka in, att man inte mår bra av att oroa sig. Jag ska lämna mer till Gud tror jag... jag mår bättre av de. Jag vet ju faktiskt att allt kommer bli bra, och att jag är och kommer förbli lycklig. Allt jag önskar kommer till mig. Fakta. Alltså finns det ingen anledning till stress eller oro.

"On and on the rain will say
How fragile we are how fragile we are"

Sitter och lyssnar på Fragile med Sting, konfirmanderna ska göra en version av den på sin slutshow... den kommer verkligen bli jättebra! Gillar verkligen den låten... tycker den också handlar om... människovärde. Hur ömtåligt och osäkra våra liv är, och hur vi förlorar varje sekund vi missunnar oss livet genom att låta rädsla och behovet av säkerhet ta över vårat frihetsbehov. Det löser sig, allt tas om hand om. Var inte rädda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0