New moon movie

Ok igår såg jag, Emma och Malin på New moon tillsammans. Här följer nu en liten recension av filmen:



1) Join the "Män är objekt"-club at facebook or what?? Jag är inte riktigt 100% nöjd med att massa unga killar exponerar sig så grovt och ingen reagerar?? Jag menar visst jag hade hört att de va en del nakna bringor, och jag har ju läst boken, men wft! Om massa kvinnor hade rantat runt halva filmen i bikinis hade det blivit ett jävla liv! Är bara det jag menar... de e uppskattat, yey kul för oss brudar och bögar liksom, men ändåå... blir lite orolig över vår såkallade "jämnställdhet" när killkroppsexponering möts av eh... ingenting + enormt flämtande tonårstjejer och frustrerade fotbollsmammor...

2) Hon som spelar Bella är verkligen en dålig skådis... tycker jaag. Hade dom haft en bättre rollinnehavare tror jag att det hade höjt filmen ganska rejält...

3) Hon hör Edwards röst inom sig ok what's up med att han måste fejda in i bilden all the time?? De ser ju bara astöntigt ut^^

4) Manuset kunde varit bättre... dom kunde slängt om lite saker i konversationerna, en del info hamnade lite omvänt... + att bra konversationer typ, förhöjer sååå mycke. Och fortfarande - jag har läst boken, jag vet att dom kan bättre!

5) De va exakt så cheesy som jag hade förväntat mig när Edward ska ta självmord och Bella ska stoppa honom.
Haha underbart kommersiellt!

6) Jag är förvirrad... om jag minns rätt så e slutet liksom... whaat dom mixtrar med 2 och 3dje boken häär. Typ röstningen, är inte den i 3dje boken?? Ajja liten detalj bara som gör de förvirrande... men de e cool anyway!

7) Även om de känns diskriminerande så är ett + att det är fint att titta på för oss som gillar att glo på män, eller ja rättaresagt killar. Känns lite synd för den publiken som tänder på brudar, de borde finnas något iaf lite attraktivt att vila blicken på bara en liiten stund i alla fall? Och till er som påstod att Edward hade hårig mage... eh noo?? Vart såg ni dee? Jag oroade mig i onödan - små fjun räknas inte som "hårig" tycker jag + övrigt filmsällskap från gårdagen^^

Sååå... med de sagt, är det nog dags att lägga på ett kol med att läsa ut tredje boken, man blir så nyfiken!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0