Första smällen som svider

Hmm... har länge funderat och tänkt på dehär med att kändisar faktiskt är människor, vilket många ironiskt nog inte verkar förstå (jag menar hur dum kan man bli??) Det är som att när en person väljer att ha ett mediabelyst yrke, som till viss mån kräver någon form av fokus från media. Tex. artist - som jag själv... media ger oss reklam. Så att folk köper våra skivor, vill läsa intervjuer om oss osv.

Har aldrig riktigt förstått, de här med att människor kan säga och skriva vad fan som helst om en människa, bara för att personen i fråga har ett mediabelyst yrke. Åh! Det gör en inte till mindre människa? Det är fortfarande inte okej att mobba någon, att säga kränkande saker...

Under dagen har den första smällen som faktiskt gör ont slagit mig... en nyfunnen vän till mig står omnämnd i lite tidningar för en sak h*n gjort... och visst artikeln i sig är helt OK liksom, egentligen, men för bara någon minut sen fick jag dumt nog för mig att kolla lite vad folk skrivit om artikeln, på sina bloggar och så... då kom smockan. Rätt i nyllet. Jag stängde vist ner alla fönster... folk e så jävla grova - om någonting dom inte har nån koll på. Smart att grunda hela sin uppfattning angående en person/ett agerande på en notis i skvallerblaska??

Blir så... ah. Wakeupcall. Det händer säkert mig inom bara någon månad. That's life liksom. Man ska inte ta åt sig för mycke eller så... men aa, de e ju lite trist när de händer liksom. Vem anser sig ha rätten att dömma ut en människa efter en artikel?? Och inte ens en speciellt utförlig sådan... fan asså folk?? -suck-

Ajja som sagt - nästa gång händer de mig... Vem påstod att de e glamouröst att vara en så kallad "offentlig person" aka "kändis"??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0