"Nostalgi-symfoni"

Vet inte vad som kom över mig... fick som en slags försmak av nostalgi och då kunde jag inte mostå frestelsen att damma av några musikmappar...

"Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit" Shit, de va ett tag sen huh?
Minns tiden då man nördade whoa för å få nys på nya hiphopevent, dancebattles, då laktosintolerans och relevans var rim som kom från ingenstans och man kunde lyssna på remixen av Eller huuur många gånger som helst. haha.



Petter, Snook såklart, Afasi, Organismen - mh hiphopen har verkligen varit en stoor del av mitt liv. Först en försmak av amerikansk hiphop och sedan den långvariga mångåriga förälskelsen till svensk hiphop. Kanske att den ögonblicksförälskelsen aldrig riktigt lägger sig?



Känns som att jag tappat de mer och mer de senaste året... har inte alls lyssnat på hiphop med samma feeling på länge. De har ju iof varit lite fattigt på den fronten om jag får vara ärlig... mh? Men Promoe har ju hållit igång, har inte ens varit ivrig nog att verkligen verrrrkligen lyssnat in mig på hans senaste. Sämst visst?

Men de e ju delvis medvetet jag lagt den stilen lite på hyllan just nu... eller fan den kanske e på g tillbaka? Kanske därför jag började tänka på mig... tröjan jag köpte på New yorker - bara hej Lagom typ? Min stil har ju varit ganska anonym på senaste - högst medvetet... de e ju ganska orelevant vad man bär, så länge man trivs liksom. Jag har trivts, jag gör de fortfarande. Tycker jag e ganska cool som kan ha leggins?? De har hänt liksom^^ Men de finns ju dehär som man alltid kommer tillbaka till mer eller mindre, i någon form. För mig e de hiphopen...

Har varit på semester, funderar på om de e dags att komma hem snart? Eller hemma e jag ju alltid, heh, men aa, lite meer... ni förstår? Jätteintressant att Phiona lyckades matcha den där bilden på msn. Otippat^^

Nedan har vi några av nostalgi-favoriterna:


- Ammunition, Snook


- Soptippsvärld, Petter ft Fille och Fre


- Frustration, Petter


- Natten till idag, Afasi och Filthy


- Jobb, Afasi och Filthy

Nu blev de mest arga hiphoplåtar (åh jag bara ryser!) Listan kan bli hur lång som helst! Valde mest bland favoriterna som fanns lätttillgängliga på youtube (jag gillar glad hiphop också^^)


Kommentarer
Postat av: natta

åh, ny blogg och allt märker jag!

De var en gammal bild =) med torsten i fickan tillochmed =)

2009-12-21 @ 21:19:32
URL: http://fau.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0