Rated R

Efter besvikelsen efter Timbalands senaste släpp kände jag mig fortfarande så frustrerad... otillfredsställd musikmässigt. De va liksom inte vad jag sökte... så jag youtubade Justin och hittade ett bonustrack från Rihannas senaste album Rated R... de va så jävla bra rent utsagt så jag var tvungen att lyssna in mig på albumet.



Säga vad man vill om Rihanna, men detta måste ju vara the skipsläpp of 2009!

Skitsnyggt intro, det finns något att finna i alla låtarna. En otroligt stark comeback. Sedan är det alltid jobbigt när "tonårsstjärnor" blir vuxna på riktigt och ska göra läskig musik. För aa... Rated R e ju verkligen... rated R... and I like it!

Något många ballader... men med så mycke power så dom fortfarande funkar på förfesten i de flesta fall. Känns som ett riktigt statement också, att Rihanna är en världsstjärna att räkna med i många många år framöver!

Bästa tracks: Hole in the head (bonus) Rockstar 101, Hard, Wait your turn och Te amo
Ta bort: Alla är bra... men to slow och fel i tiden för mig med tanke på mitt privatliv, är den Timberlake producerade Cold case love

Hennes låtar passar just mig känner jag också eftersom de inte e så mycke fokus på kärlek i låtarna... inte generellt iaf. De känns skönt, precis vad jag behöver... Te amo är dock en riktigt söt låt som handlar om henne och en annan ung kvinna. "She said te amo, then she put her hand around my waist, I told her no she cried te amo, I told her I'm not gonna run away, but let me go"

Känns skönt att den här låten inte fått så mycke uppmärksamhet! En fin vanlig låt, snälla låt oss bara behålla de så. Inga skriverier om att det handlar om en kvinna och en kvinna- världen måste väl fått nog av att chokeras av fri sexualite?

Bjuder på hennes senaste video till låten "Hard". Ruggigt bra video... grr!


Lyssna gärna in dig på hennes låtar, finns på spotify och youtube så de e bara att söka på titeln och Rihanna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0