SHOCK VALUE II



Köpte Timbalands nya album (finally!!) igår, fick de av Emma och Phiona i födelsedagspresent - tack såå mycke

Har nu lyssnat igenom albumet och kan konstatera att
1) albumet kräver fler lyssningar och innehåller inte riktigt samma hit-material som de tidigare
2) albumet behöver inte fler lyssningar och är lämnar en något besviken(?)

Vilket av dessa alternativ som stämmer får tiden avgöra... vissa låtar tar ju ett tag innan man fastnar för dom helt enkelt. Dock vet jag redan nu att antalet sådana låtar är way to big för att vara ett Timbaland-albumt jag lägger i favorit-listan...

Halvsorgliga melankoliska låtar blandat med "skriv en låt om någonting folk inte skrivit om förut" tema. De funkar inte, de blir faktiskt inte bra för att vara ärlig... Ok Morning after dark OK clublåt, jag gillar den!

Asså skivan är bra, Timbaland är alltid bra, han levererar alltid - men att gå in med en förvänting om att man skulle få en lika stor kick som av Shock Value då hela skrivan är en förfest-fest-och efterfest i ett, gjorde att man blev en aning... besviken. Innehåller inte i närheten av uptempohitsen Shock Value hade...

Bästa: Carry out och The one I love
Ta bort: Marching on (hade jag velat höra melankolisk halvrock-jag-är-så-ointresserad-att-jag-inte-ens-kan-namnge-genren-korrekt hade jag köpt de inte Timbaland ok??)

På någe vis... köper jag Timbaland vill jag ha jättekomsersiell rnb,
G i v e  i t  t o  m e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0