Avslappning

Jag brukar tänka att "Insomnandet är en förberedelse för uppvaknandet" och att vakna på rätt sida är ju en klassiker av en anledning

Kan tyvärr inte säga att jag brukar, men jag vill kunna säga det så jag ska verkligen försöka att bli bättre på detta! Att se till att kvällen avslutas på ett fint sätt... har hållt denna tradition i liv i flera dagar i sträck nu så jag hoppas den e här för att stanna i mitt liv. (och de e ju jag som bestämmer själv så)

När jag fixat mig klart för sängen, tvättat ansiktet och borstat tänderna å så, så brukar jag alltid gå in i mitt sovrum, tända ett eller flera ljus vid mitt sängbord, eventuellt hälla upp lite doftolja med vanilj eller japansk körsbärsblom. Gå ut från rummet, släcka lampan, gå på toa en sista gång inför natten, och gå in och bara... andas.

Njuta av den lugnande doften, kanske ligga på spikmattan i 10 min eller någe, kanske skriva i min dagbok. Bara ta det lugnt och känna hur hjärtat går in i viloläge. Det är skönt, och det brukar hjälpa mig att få en skön djup sömn med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0