Craig David

Hur ofta kommer man bara att tänka på Craig David in the middle of the night?
Jag  m å s t e  typ vara en synsk musikguru eller någe^^ Dehär händer typ alltid mig^^ Jag bara random börjar tänka på en artist av okänd anledning... sen surfar jag in på artistens hemsida och ser att han/hon har någe nytt på gång, alternativt att inom en vecka då jag tänkt på personen kommer med en ny singel, ska göra comeback eller liknande... skumt va??

Låg och tänkte på låtar jag gillar att sjunga på auditions... har inte gjort auditions på länge, och de känns som att min repetoar är ganska dammig. Jag älskar pop av hela mitt hjärta, men när jag kör en liten bit låt acapella funderar jag på om inte lite souligare låtar gör min röst mer rättvis... fullkomligt avgudar Just friends med Muciq Soulchild tex. Ni vet souliga låtar som bara rullar på, dom är perfekta acapella

Så tänkte jag att jag behöver lite gentle rnb i min repetoar... så kom jag att tänka på Craig David! Har alltid gillat hans musik, och hans röst mjaoo som sammet

Många av hans låtar är så... lena, verkligen som en liten sammetskyss. Minns ni hans Walking away?
Ska nog skapa en best of sportify lista med honom^^



Och hans "What's your flavour" Bah rådiggar den videon^^ Jag har ju alltid varit ett stort fan av Kalle och Chokladfabriken, men när den här videon kom nån gång back in the days då jag höll på att söka till gymnasiet, så hade inte svenska folket över lag koll på den, men nu när Tim Burton gjort en remix som alla förmodligen sett, kanske ni kan uppskatta denna video lite mer, have a look:



... och till sist bjuder jag på en låt + video från hans senaste album som jag upptäckte idag. Måste köpa!




Kommentarer
Postat av: Billie

Hah! Skäggfransen ^^

2010-04-06 @ 02:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0