Great female singers

Det finns få saker som kan påverka och beröra människor så som sång och musik. Det spelar knappt ens någon roll vilket språk det är på ibland - man kan fortfarande njuta och ta till sig bra musik. Under morgonen har jag suttit och kollar på massa olika riktigt fantastiska sångerskor och några av deras framträdanden. Tänkte posta några av mina favoriter här:

Celine Dion, All by myself

Lite smådålig kvalite, väldigt synd. Highlight vid 4:00 och i slutet. Wao vilken otrooolig röst!

Mariah Carey, Without you

En helt fantastisk sång... wao kärleksballader är verkligen  t h e  s h i t  när de verkligen är bra.

Whitney Houston, I will always love you

Åter igen sviker kvaliten lite, förmodligen med tanke på att klippet e över 15 år gammalt^^ Det finns bättre klipp med Whitney där kvaliten är bättre, men jag gillar denna extra mycket eftersom man slipper försnack eller ett framträdande där man tyvärr inte riktigt kan koppla bort hennes drog-och-misshandel-kantade liv...

Beyonce, Listen

Ingen kommentar behövs right? Vacker låt framförd av vacker talangfull sångerska.

Christina Aguilera, It's a man's world

Christina Aguilera... vad kan jag säga? Hon är ju min personliga favorit sen Genie in a bottle-tiden. Ett av många starka framträdanden.

Vilken är eran favoritsångerska? Om ni har någon vill säga... Någon av dessa, eller är det någon stor sångerska jag missat helt? (jag har då alltså bara tagit med stora sångerskor, inte artister i sin helhet, utan fokuserat främst på rösten)

Tror jag ska låta dagen fortsätta klinga i musik och ska nog se någon live-dvd eller någe. Ah it's just soo good, visst? Tror de får bli antingen Christinas "Back to basic" tour eller "Stripped". Vad tycker ni??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0