Hälso-förmiddag

Vissa dagar behöver man bara för att ta igen sig, vila upp sig och ta hand om sig själv right?



Träna tex. Idag har jag först och främst ätit en bra frukost fylld med näring. Sedan gick jag på crosstrainern i drygt 20 minuter, för att sedan göra massa situps, rygglyft mm. Tittade på Biggest loser eller vad det nu heter. Ni vet det där programet där folk tävlar om att gå ner mest i vikt. Väldigt uppmuntrande program när man tränar, även om jag inte alls kan relatera till deltagarna, och snarare vill gå upp i vikt än ner i vikt. Men det är härligt att se hur dom kämpar - det är motiverande på något vis. Sedan pratar tränarna där så mycket om motivation, att man ska tänka på varför man gör det man gör, så blir det enklare. Så jag gick på crosstrainern och sjöng lite - haha, för ja, de e ju min motivation. Jag tränar ju självklart för att ha en frisk hälsosam kropp, men det som motiverar mig är ju just att jag behöver min kondition (och ett attraktivt yttre) för att kunna bli en bra popartist! För övrigt gick det jättebra att träna och sjnuga samtidigt = yeeey!!

Tänkte dela med mig av lite tips på produkter och saker jag gör när jag vill koppla av och ta hand om mig själv på ett spa-vis.



Ansiktsmask:
Jag använder mig oftast av en mask som heter "Cleansing face mask with pink clay" som jag köper på mitt lokala välsorterade Ica Kvantums skönhetsavdelning. Den är sval, peelar och mjukar upp huden. Den är inte alls fet utan gör bara huden mjuk och bebislen. Dom säljs i 2-pack och man behöver knappt ett halvt paket för en behandling, och den är inte speciellt dyr heller.

Händerna:
Vi använder våra händer varje dag, till nästan allting. Tyvärr glömmer man ofta bort att ta hand om dom och ge dom lite extra omtanke. Jag brukar försöka komma ihåg att minst en gång i veckan peela och smörja in mina händer med Mary Kay's handvårdspaket. Man kan köpa det via att någon från Mary Kay kommer hem till dig, men min rekomendation är att kolla in tradera.com - där säljer dom oftast billiga, och de e ganska enkla att få tag på där. Det är definitivt den bästa handvården jag någonsin testat, den gör verkligen de mest trötta och slitna händer lena och nya! Kan starkt rekomenderna denna!


Sedan brukar jag alltid försöka komma ihåg att fila dom med en bra glasfiberstav. Den jag har har jag köpt ifrån Kicks - och att behandla dom med ett Beauty-lack från tex. Depend som tar bort gulnader och framhäver det vita i nageln ger alltid en fräsh look.

Fötterna:
Många människor tycker fötter är lite småäckliga... desto större anledning till att hjälpa dom att bli fräsha känner jag! För att göra detta brukar jag efter att jag duschat smörja in dom noga med dessa två underbara fotkrämer från Fleur de santé. En onlinekatalog där dom säljer väldigt bra hudprodukter (kan dock inte rekomendera sminket, trots det billiga priset!)

Den göra förpackningen innehåller en kräm med mint som ska förhinda smelly-feet. Dvs hålls dom fräsha och fina längre. Den gula förpackningen innehåller en kräm med bland annat kamomille som ska göra fötterna mjukare, och läka ihop om man tex. haft oturen att få nån äcklig spricka eller annat på hälen eller så. Jag tycker dom fungerar suuuperbra - jag har iof tämligen mjuka och osvettiga fötter över lag, men ja jag känner skillnad!

Kroppen:

Här har jag 2 bästa knep. Ett är riktigt cocoa butter från någon afrikansk butik. Det finns en jag gillar som ligger på en av-gata till Drottningg. i Sthlm. Minns inte vad gatan heter men man går mot Rådmansgatan-hållet på Drottningg. och svänger höger precis innan man kommer till Taj Mahal som är en butik där dom främst säljer löshår och peruker. Tycker en bra cocoa butter ifrån en sån här butik works way better än dom från tex. The body shop eller så... this is the real shit! Smörj in dig... överallt! Innan du går och lägger dig. Knän, armbågar, läppar, ögonfransar, lår, rumpa, mage, höfter - överallt! De gör verkligen underverk - har konventerat hela min familj till detta och min brorsha som delvis tränar väldigt mycket under veckorna + arbetar som bilmekaniker fullkomligt äter detta! Precis när man smörjt in sig känner man en mild doft av kokos men under natten sjunker det in i kroppen och avger ingen direkt doft dagen efter. Kanske en vag sötma, men ingenting som stör - så den är att rekomendera för män också!


Mitt andra tips för kroppen är Lush produkt "Dream cream" . Den är verkligen en dröm! Även denna luktar neutralt, vilket alltid är bra då det inte stör eventuell parfymdoft. Den är mjuk och sval, och innehåller endast naturliga saker från natuen. Denna salva är rekomenderat för EXTREMT känslig hud, om man tex. har eksem eller liknande. Ja ghar själv lidigt av eksem på mina ben, och believe me - det fungerar faktiskt, på riktigt! Eller när man bränt sig i solen, den känns som att lägga en glass på huden, helt fantastisk! Om man inte faller för den extremfeta-feelingen the cocoa butter har, eller om man helt enkelt inte vet vart man ska hitta det, så är denna produkt definitivt likvärdig! Lite dyrare än det ovan - men åh sååå bra!

Läpparna:
Cocoa butter funkar lika bra om inte bättre än vaselin för läpparna, så det använder jag mest! Sedan brukar jag kombinera med en läppmask - jag använder en från Too faced som ser ut såhär:

Den sägs också ska ha en viss plumb-effekt vilket jag inte riktigt kan påstå att jag märkt något av... men det är en jättebra läppmask tycker jag. Rensar bort gammal hud, svalkar mm.


Alla mina masker brukar jag gnugga av med hjälp av en liten handduk. Då förstärks peeling-effekten. Vad det gäller ansiktskrämer så brukar jag växla lite, men URBAN från Fleur de santé funkar väldigt bra för mig. Två krämer, en natt och en dag, som är anpassade för storstadsliv. Det ska vara utformat för att skydda ansiktet mot alla avgaser och strålning och sånt som det finns extra mycket av i stora städer.

Hoppas nån fick lite insperation och råd av detta, glöm inte att ta vara på dig själv, du är så underbar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0