Tatueringar

Jag har alltid varit ett stort fan av tatueringar - trots att jag än idag inte skaffat min första. Jag älskar att smycka min kropp och tycker tatueringar kan vara så vackra. En av mina favorittatueringar i kändisvärlden är Rihanna's stjärntatuering.



Jag föredrar diskreta lite hemliga tatueringar, även om jag kan tycka de e urläcket med massamassa tatueringar på rätt person. Jag har funderat sååå länge på att göra en tatuering, jag är verkligen så laddad oh vet att det skulle klä mig. Jag är mycket för texter och små diskreta tecken, tex som stjärnor.

En sak jag länge velat skriva någonstans på min kropp, jag tror på min högra vrist, är Lillebror. Har dock velat lite kring hurvida jag ska göra ett japanskt tecken, eller skriva det på hebreiska eller ryska. Japanska tecken är vackra och har oftast en ganska fyrkantig form om ni förstår hur jag menar. Till skillnad från annan text som gärna är avlång i helhetsformen. Hebreiska är ett vackert språk som dessutom känns heligt med tanke på att jag är troende. Ryskan känns nära eftersom våran farmor kommer därifrån.

Jag gillar hebreiska och ryska för att deras bokstäver är så exotiska och vackra.
Bror på hebreiska:

Bror på ryska:

Lillebror på ryska:

Ett annat ord jag gärna skulle sätta i nacken är ordet "Blessed". På hebreiska ser det ut som följande:

Och på ryska:


Personligen tycker jag "Blessed" ser vackrare ut på hebreiska och bror alt lillebror är vackrare på ryska... Behöver man välja, eller kan man ha båda? Kan man ha flera språk på kroppen, eller blir det konstigt? Vad skulle du valt av de ovan, ryska eller hebreiska?


Kommentarer
Postat av: KÄNDISBLOGGEN

SV: Tack! Kika gärna in igen :) Jag tycker hebreiska är superfint! Hur fick du fram vad "bror" och "blessed" blir på hebreiska?

2010-04-23 @ 15:39:09
URL: http://kandisbloggen.webblogg.se/
Postat av: annika

fin blogg! :-)

2010-04-23 @ 16:30:23
URL: http://akinna.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0