Till och med vitlök

Godkväll

Det var en skön lugn dag på jobbet - inte alls lika urflippat som de brukar kunna vara^^ Jätteskönt faktiskt, de va som att hela KC på något magiskt vis kände att de inte va läge att balla ur totalt. Efter jobbet träffade jag några vänner och drack te.

Jag börjar bli desperat ang. min förkylning... så jag bad om lite råd på hemmakurer mot förkylning - de brukar generellt vis fungera bättre än värktabletter, även om dom kan vara väldigt effektiva när man vill trubba av kroppens känslighet inför infektionen. Ett hett tips, förutom ingefära vilket vi inte hade hemma, var att äta en hel vitlöksklyfta. "Får man hacka den och svälja, eller måste man tugga??" Man behövde inte tugga - så sagt och gjort har jag ätit en vitlöksklyfta. De stank, men de känns ändå ok. Min nästäppa släppte tillfälligt då jag skar upp löken, de va skönt! Min mage som är en väldigt speciell mage - är något svullen men har i övrigt inte ännu protesterat. Den låt mycket^^ Rörde inte heller en min när jag svalde vitlöken, med mitt sällskap som vittnen. De kändes lite coolt och manligt^^

Har också druckit massa citrusbombat te, och én röd solhatt-blandning som vanligen brukar vara effektiv. Nu tänkte jag gå och sova... så får vi alla helt enkelt se hur jag mår imorgon, spännande right??

Det sägs ju att vitlök bara är en myt och att vampyrer inte alls är allergiska mot de. Om en vampyr kommer och hälsar på just inatt så lär vi ju alla få reda på hur vida de stämmer. Men när fan skulle de märkas om jag ska va ärlig - jag menar jag jobbar ju nästan bara efter solen gått ner anyway, så hur skulle folk märka om jag blivit vampyrifierad? (Ok mystiska dödsfall skulle bli underligt efter ett tag, och sommaren e ju snart här, då går solen aldrig ner, den skulle bli jobbig^^)

Har ni några bra huskurer i er släkt mot förkylning eller andra åkommor? Vad tror ni på mest, gamla hederliga huskurer eller moderna ipren-kurer?

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0