Burlesque

Åh... jag har längtat såå länge, många år faktum är, efter Christina Aguileras debutfilm. Hon har pratat länge om att hon velat in i filmbranchen men att hon väntat på rätt roll, en utmaning, någonting långt ifrån henne själv där hon kan bevisa sig själv som skådespelerska osv.

Ehm... när jag först hörde om hennes film "Burlesque" blev jag väldigt exalterad då jag förmodade att det skulle vara en lite konstaktig film med knepiga personligheter eller någonting spännande som twistade till handlingen, med tanke på det hon tidigare sagt om hennes inträde och förväntingar inför filmvärlden.

När då trailern för filmen äntligen kommit ut lämnar den mig... tämligen besviken. Och lite småskrattande. Det känns jättehemskt egentligen med tanke på hur mycket jag uppskattar henne som artist, men wao asså... snälla säg att dehär är ett skämt??



Det är i allmänhet jättesvårt för artister att ta sig in i filmindustrin. Man ses gärna oeriös som skådespelare och man måste akta sig noga med att ta filmer med för "enkla" karaktärer eller ännu värre- göra en film som har någonting med musik att göra. Ett bra exempel på någon som lyckats med detta tycker jag är Justin Timberlake. Han har nu ganska många filmer i sitt bagage och få av dom (bara Alpha dog right??) har kommit upp på bio, iaf här i Sverige. Mindre produktioner med minst sagt skum handling och underliga karaktärer. De e väl just Alpha dog och hans senaste "The open road" (som jag ska se när jag skrivit klart dehär inlägget!) som varit någolunda mainstream. Men nog talat om honom nu- känns jättejobbigt tycker jag att Christina verkar spela "en vanlig tjej" dvs inte helt olik sig själv, som dessutom sjunger!!??

Hon har en sån karaktaristisk röst som präglat hela 2000-talet, hon kan inte sjunga i en film om hon på något plan vill bli ansedd som en seriös skådis?? VAD GÖÖÖR HON?? Jag som anser henne som en smart affärskvinna vad har hänt har hon 30-års kris eller vaad??

Självklart kommer jag att se den anyway men ah... vad kan jag säga? Hon e iaf snygg??



Kommentarer
Postat av: Emma

Hm, det kändes faktiskt lite lame men bortsett från att hon faktiskt är Christina Aguilera så kan det nog vara en ok vanlig film. Det är ju ett klassiskt tema som brukar gå hem. Men som sagt, att hon sjunger gör ju att det känns som en livlina. Mer promotion som artist än skådespelerska. Blehrgh... Oh, det är ju inte bara hon som är snygg, hennes manliga motspelare. RAOR!

2010-08-08 @ 16:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0