Do Be

The Ark var föresten fantastiska!
Ola Salo är en otroligt inspererande människa, de var en fantastisk spelning!

Förutom att Ola Salo är en fantastisk sångare är han också en fantastisk talare. Jag blev väldigt berörd av alla hans fina ord till oss från scen. Bland annat så pratade han om att vara det man gör. Det är helt och hållet med filosofi. Man är det man gör. Tänka på världsfred och pandaungar är jättefint - men vad betyder det, egentligen, om man inte lever som man lär. Och nu menar jag inte gå med i fredsorganisationer, sluta skolan för att avmaska barn.

Utan dehär små små sakerna... faktumet att tanter inte vill låta en hjälpa en med sina kassar av rädsla att man ska sno det och springa därifrån, och svaret "E e du ironisk eller?" man får från folk när man vill ge en random människa en komplimang - DET är skrämmande. Ett skrämmande bevis på hur dåliga bra människor är på att visa de.

För världen e inte full av bad people, de e nog mer de att... all the good people bara är goda mot de dom redan känner och deras vänner. Vad är godhet, egentligen? Att vara snäll mot dom man gillar, eller att vara snäll mot dom man inte gillar, eller inte ens bryr sig om??

"Att behandla andra med respekt" innebär inte alltid bara att låta alla vara ifred...

Och jag vill inte ge er dåligt samvete för att ni inte springer och ger småmynt till tiggare, inte alls! Men jag tycker de tåls att fundera på hur man lever och hur man vill leva, och skapa ett likhetstecken däremellan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0