Insikt om hårblekning


... jag färgade håret i onsdags hos mamma, och skulle sköja ur de i badkaret, så jag lutade huvudet över badkaret och satte på vattnet. Då såg jag att de va en tjock nattfjäril i badet, jaja tänkte jag för jag är inte rädd för dom och jag antog att den skulle flytta på sig när vattnet kom, djur brukar ju fixa sånt där själva.

Sen tänker jag inte mer på den men försöker vara lite försiktig så jag inte ska råka skvätta vatten på den. Jag börjar sköja ur håret och har mirakulöst glömt tänka på den lilla fjärilen. När min mamma som också är i rummet påminner mig om att akta fjärilen, tittar jag upp och märker att det är försent... Blekmedlet har självklart runnit ner i vattnet i badkaret och flytit mot fjärilen i sån takt så fjärilen inte hann fatta vad som hände, så nu låg den där och blev frät till döds!! De va jättehemskt att se- dess ben lossnade och den bara smälte sönder de va så vidrigt! Jaag snabbade mig att spola ner den i avloppet så den skulle slippa lida...

Jag fick så dåligt samvete att jag var tvungen att be om de på natten, de va så hemskt! Samtidigt ett riktigt wakeupcall på vad man egentligen har i huvudet?? Asså bokstavligt talat - om min utspädda hårfärg dödar smådjur... wtf asså??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0