Love the way you lie

En av mina favoritlåtar från Eminems senaste album är definitivt Love the way you lie ft Rihanna, som ni flesta säkert redan hört om ni lyssnar på radio eller e intresserade av någon av artisternas musik. Tycker de e en sån vacker låt om precis... precis dedär, när man står mitt i elden och brinner inombords. Jag har funderat på de många gånger... hurvida förhållanden behöver vara i lite eld och lågor för att - ja för att de e därifrån glöden kommer...

Jag gillar inte bråken, eller gråten, egentligen, men jag gillar passionen, den där intensiva typen som verkligen bränner en för livet. De e fantastiskt, även om de gör ont. Jag gillar att känna, de gör en levande, trots att de inte alltid e speciellt... behagligt. Min natur brukar oftast skrika åt mig att springa min väg så fort förhållanden kommer i närheten. Tanken på tillit och lugn lockar mig såklart samtidigt som... den skrämmer mig- i alla fall när det handlar om en annan människa än en själv. Men jag brukar utmana mig själv och stanna kvar i branden- jag tror de e nyttigt. Du vet, hela dehär möt dina rädslor och dom försvinner-teorin. Och jaa- de e klart att... ah, de får en att känna sig levande, oavsett vad det egentligen är man känner, sålänge man känner. De e en del av livet brukar jag försöka tänka.

Men nog med babbel nu, låten talar faktiskt egentligen helt för sig själv. Ah den e så vacker och de gör så ont så man kan gråta bara av att höra den, den e så...
intensiv.

Här kommer videon till låten. Jag gillar den eftersom en videos huvudsakliga uppgift är att förstärka låten och framhäva den - det tycker jag definitivt att videon gör. Känslan av den blir än mer intensiv tycker jag. Vad tycker du?




Kommentarer
Postat av: Emma

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Jag har inte velat kolla på videon förrän nu. Ifall den skulle ha förminskat nån del av intensiteten i låten men jag gillar den. Och låten är verkligen sådär sjukt intensiv så att det känns i hela kroppen när man lyssnar på den. Mmmmh

2010-08-17 @ 16:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0