Lovekiller


Idag släpptes Darins 5 studioalbum Lovekiller. Under den senaste timmen har jag lyssnat på skivan flera gånger om via spotify. Måste definitivt köpa albumet - dehär måste stöttas!

Han har ju själv sagt att albumet "innehåller många stora låtar" och jag har tyckt de känts lite defust uttalat för ja... "en stor låt". Jaha? Nu förstår jag precis vad han menar med de - och jag håller med! Det är väldigt många mäktiga, ja stora låtar, i de. Väldigt härligt att lyssna på, mycke stråkmusik och mycke djup i många av låtarna.

Tycker de e beundransvärt att han lyckas nicha sina album så pass, inget av dom spretar alls stilmässigt och dom alla skiljer sig mycke trots att han lyckats göra ett sound man även känner igen då andra artister får ltåar skrivna till sig av honom. Väldigt imponerande!

De flesta album tycker jag växer varteftersom så de e svårt att ge en helt korrekt uppfattning då man bara hört albumet en dag, men jag tycker detta album e väldigt direkt, dvs att man tar till sig låtarna snabbt och gillar dom snabbt så att säga. De e en ny touch på musiken men inte så stor skillnad så att man behöver tid att vänja och känna in de nya. Applåd!

Favoritlåtar hittils är definitivt spår 8) OK (Dangerous game) och 10) I'll be alright.

OK (dangerous game) är en rikgit tung danslåt med härliga rythmer och en sjungvänlig text som leker med ord, rythmer och rim - preciis min typ av låt! Lite sexig också- de skadar aldrig GRR

"Be careful with my heart. This isnt OK, you play a dangerous game, got me hanin like a voodoopuppet on a string"

I'll be alright är så... den berör en väldigt djupt. Jag grät när jag hörde den första gången... bara för att, den är så otroligt stämningsfull med stråkarna i bakgrunden men ändå så "naken".


"A thousand knifes oh they cut my heart, but I won't ever show you the scar" TÅRAR...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0