Svag stund på Åhlens + ljusmagi

Svag stund på Åhlens resluterade i en ny tvålkopp av bambuträ. Notera: Jag använder bara pumptvål... (??)
Va ska jag med den till??

AH... jag hittar någe på någe. Den va fin iaf!

Köpte även en ny kudde (älskar kuddar!) och en till ljusstake och ett till ljus. Jag älskar levande ljus och använder sällan elbaserade ljuskällor. Som ni säkert börjat märka så e jag lite new age-ig av mig och idag har jag spenderat stor tid på stadsbiblioteket bland annat läsandes om Feng Shui.

Jag har läänge läänge trott på att olika energier i unvisersum påverkar hur vi mår, och för att hjälpa oss att må det bästa vi kan så använder jag mig ofta av olika stenar, färger och ljus. Oavsett om du också e intresserad av detta eller bara ser de som en kul grej, så tänkte jag posta en kort guide ang. ljusfärgers betydelse.

Vitt: ärlighet och sanning. Renar, befriar och helar.
Svart: mot förvirring, missämja och förluster. Beskyddar och jordar, samt absorberar negativitet. Associeras till mysterier och universums krafter.
Röd : hälsa, mod, styrka, livskraft och energi. Sexuell kärlek.
Orange : anpassningsförmåga, uppmuntran, framgång, stimulans och kreativitet.
Gul : fördriver negativa energier som sorg, smärta och deppressioner. Stimulerar intellektet. Är verksamt för den som vill locka till sig ett platoniskt förhållande.
Gul-grön : mot ilska, feghet, avundsjuka, sjukdom och missämja.
Grön : fruktbarhet, materiella mål, rikedom och överflöd. Verkar helande på det fysiska planet.
Ljust Blå : hälsa, förståelse, tålamod, stillhet och frid. Dämpar ilska. Verkar meditativt och avslappnande och är lämpligt vid ritualer vars mål är hängivenhet och lojalitet.
Mörkt Blå : förändringar, impulsivitet, mot depressioner.
Lila (mörk) : ambitioner, framsteg i arbetet.
Violett : healing, frid, andlighet och magi. Driver bort missunnsamhet och svartsjuka.
Rosa : ära och moral, självförtroende, vänskap, samt romantisk kärlek. Läker sårade känslor.
Guld : attraktion, beskydd, övertygelse och förtoende.
Silver : återkallelse, mot dödlägen. Neutraliserar.

Hittade den infon här. Tyckte de kändes onödigt att skriva om de me egna ord när de redan var så bra och sammanfattat här!

Jag har mestadels olika rosaaktiga ljus i mitt hem. Det senaste jag köpte var ett svart, medvetet pga betydelsen. Har också en hel del vita och ljust gula. Inte konstigt att mitt hem är så harmoniskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0