Buffy the vampire slayer

Åh idag efter att jag kommit hem från jobbet. Kom inte hem förens halv 9-9 tiden nån gång... vilken lång dag! Men de har varit kul, utmanande och faktiskt inte så tröttsamt som jag trodde. Hade konfirmandrer och de e alltid givande tycker jag!
När jag kom hem åt jag, mums mums, sen tittade jag på Buffy med mamma. Vi tittade på det igår med- de e kul med det nya ljudet! Vi kan knappt förstå hur många gånger vi har sett alla avsnitten, om och om och om igen... hela serien igenom har vi ju sett.. ja jag vet faktiskt inte, de e vääldigt många gånger vet jag. Jag menar de e ju 144 episoder totalt, gånga det med i alla fall 7-10 gånger. Box till box liksom. De e ju otroligt!

Såg mitt första Buffy-avsnitt för ÖVER 10 ÅR SEN nu, och har min egna bok tillsammans med mamma där vi skrivit ner en guide över alla avsnitten så vi vet vad som händer osv (vi kan ju iof dom flesta utantill men you know, just for the fun!)

Över lag gillar ju jag bra serier och är också fan av tex. Prison break och Lost, men damn ifall jag fick välja EN SAK att se på tv i resten av mitt liv. Alltså att man inte fick se någonting annat än de - så skulle jag utan tvekan välja Buffy-serien!

Skådespelarna är fantastiska, manuset, storyn, det är verkligen en otrolig serie rätt igenom! Tycker inte serien har ett enda dåligt avsnitt (även om man såklart har sina personliga favoriter). Serien är väldigt mångsidig också vilket uppskattas, speciellt när man gillar att se den om och om igen!
Sedan har ju Buffy sedan första avsnittet jag såg varit en stor förebild för mig, it's cute really - men jag kan nog ändå hålla med fortfarande! Jag menar vem beundrar inte en otroligt stark självständig cool demonfightande kvinna??

Såg ett avsnitt från sjätte säsongen nu, och ett från sjunde igår. Kom att tänka på att i sjunde säsongen är hon ju ungefär lika gammal som jag är nu... hon e fan fortfarande cool asså! Samtidigt som en av de sakerna jag gillar väldigt mycket med serien är de välarbetade karaktärerna. De finns väl ingen riktigt "the good guy" "the bad guy" utan alla karaktärer har sin personlighet som är väldigt bestående av både och. Man kan tycka alla e lite skumma ibland och känna förståelse för dom på samma gång. De e väldigt välgjort tycker jag...

Men nu måste jag verkligen gå och sova, för jag åt massa saker som min mage inte alls tål, så jag har grovt ont, kan knappt minnas sist den krampade såhär mycke(!!!)

Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0