Friends and movies

Heej mina raringar!

Idag har jag eeh... inte gjort ett skit, haha! Jättehärligt! Har bara varit hemma och druckit te, ätit mumsig avocado-sallad och tittat på skräp-tv... har sjungit en hel del med, lekte lite med ett nytt musikprogram jag fixat, går under namnet "Studio One". Trevligt - precis som alla andra musikprogram... bah borde egentligen bara välja ett och faktiskt lära mig de på riktigt, men mjaaah den tiden kommer^^

Har checkat youtube en del mee - de e hela 1058 som sett vår video hittils, de e ju jättekul tycker jag!

Snart kommer en vän över och vi ska väl bara... dricka ännu mer te och snacka tror jag. Måste uppdatera mig på livet här hemma i Bålsta, yey, och hon ska få höra om allt galet som hänt på turnen hittils! Är verkligen sugen på att se en bra film ikväll också... men vet inte vilken! Har några förslag som jag e lite extra sugen pååå...



Vilken tycker du??

De e verkligen några av mina favoritfilmer... tillsammans med Matrixtrilogin (självklart!!) För er som inte sett dom kan jag verrkligen rekomendera dom alla!

V för Vendetta handlar om ett framtida London där människor i rädsla valt att byta sin integritet mot säkerhet. Makten missbrukas (ofcourse...) och samhället är helt korrupt! En man som kallar sig för V står i spetsen för en slags motståndsrörelse, eller de e väl i alla fall va de blir... från skaparna av Matrix och i samma rysligt underbara känsla! "Frihet framför allt!"



Alpha dog är en hemsk verklighetsbaserad film om mannen/killen som blev den yngsta att hamna på FBI's most wanted list. Man följer han och hans kompisar, och ovänner, och ges en bra human bild av hur ett vidrigt brott kan ske och hur de drabbar alla omkring och inblandade... Har sett en dokumentär om hur denna film gjordes också och alla skådespelarna har besökt dom personerna dom spelar (dom som lever dårå...) och verkligen gjort good research inför filmen. Lämnar nog ingen oberörd...



Black snake moan är väl kanske ingen favorit på de sättet så att man kan se den om och om igen hur många gånger som helst... men den har en given plats i filmhyllan och den är otroligt... djup. Man måste verkligen vara in the mood för att se den. Vad den handlar om? På någe vis skulle jag nog vilja säga att den handlar om blues... att försöka förvandla bluesen till... någonting. En handling. Personer. Det är som en slags beskrivning av blues, och blues är... what can I say? Blues är blues helt enkelt! De e en over all ganska underlig film, och jag tror inte den tilltalar en speciellt bred publik. Men jag gillar den verkligen... den e verkligen underlig, men bah I like it!

Hittade ingen vettig trailer till den... bjuder dock på låten "Black snake moan" som e gjord av en snubbe som kallades "Blind Lemon Jefferson", de e den låten som gett upphov till filmens titel.




Kommentarer
Postat av: julia

hej, hoppas att du haft en bra dag :)

2010-02-01 @ 19:02:37
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Billie

Det var ju inget lätt val :P Jag hade nog satsat på V for Vendetta.

2010-02-01 @ 21:52:58
URL: http://rubytail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0