Utseende

Hittade den här videon via en annan blogg jag läser, och blev tvungen att skriva om de här med eftersom de berörde mig så mycke...

Videon handlar om en tjej som bara är tretton år gammal, och lider av en sjukdom som gör att hennes hud åldras i förtid och hon ser typ ut att vara... 40-50? Check it out...



Tycker de e så hemskt... de senaste dagarna har jag funderat mer och mer på dehär med utseende. Vilken otroolig roll det spelar i vårat samhälle (och hey jag jobbar inom mediabranchen liksom, paniken kring de e ju total!) Sådan... hets, kring de. På alla möjliga vis. Har börjat tänka lite mer på mitt eget utseende, reflektera liksom - och inser samtidigt hur jävla lite tid jag ägnat åt det ändå. Haha, förvånande faktiskt... jag menar, jag är ju väldigt mån om mitt utseende, absolut, men... hela den här, värderingsgrejen, att det ibland verkar som att vissa utseenden och vissa saker med ens utseende är... hur ska jag säga- det är som att vissa specifika saker är så brutalt mer uppskattade och generellt "snygga" eller generellt... inte.

Det är förvirrande, och desto mer jag komfronteras med allt detta desto mer handikappad känner jag mig rent socialt... handikappad, och välsignad. Vem vet hur fixerad vid allt möjligt man hade kunnat vara ifall jag ägnat fokus/fattat dehär, på riktigt liksom. Wao... jag är inte avis på alla som är mer insatta i detta än jag. Även om jag klart är nyfiken. Delvis på allt vad det innebär och delvis på vad det egentligen är som gör att jag är så omedveten. De måste ju va någe galet kind of... åter igen; ingen värdering, bara faktum.

Neej behöver verkligen snap out of mitt låga humör... hah. Vad ska jag göra??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0