You're out of my life

De har varit en jättehärlig helg för mig hittils... är väldigt förkyld så de känns inge vidare för att vara ärlig. Snorig, hostig och småont i halsen. Men de blir bättre så de känns lugnt... Jossan har varit här - och förutom att dricka massa te och prata om allt och inget åkte vi igår till Kista och gick omkring och strosade i centrumet lite... Åt god mat osv. Vi hade tänkt oss en lugn dag utan någon egentligen shopping - bara gå omkring och mysa liksom! Meen vi gick in i 3 butiker, sen hann vi inte mer... hittade så otroooligt mycke, helt sanslöst! Fick grovprioritera och valde bort en väldigt fin tröja på HM. Köpte dock nya leggins och en jeanstunika på Ginatricot, en ny jacka/kofta och en jättego tröja från Mango. De va på rea så de va ändå inte såå farligt... sen fika vi lite också såklart

Pga snökaoset tog det onödigt lång tid att ta sig hem, men till sist kom vi hem, åt god mat och tittade faktiskt på melodifestivalen! Otippat jag vet, men what can I say Darin va ju me? Han och en go tjejgrupp som heter "Timoteij" gick vidare direkt till Globen vilket jag tyckte va jättebra, dom va jätteduktiga! Tippade iof Alcazar före Darin pga forumet de spelade i... men de e klart, de måste ju dras folk till att titta på andra chansen med liksom^^ Efter Alcazars uppträdande igår känner jag mig ännu mer smickrad än förut att många jämför oss med dom - dom är verkligen duktiga!



För er som inte såg igår så var Timoteijs låt en lite midtempoaktig folkmusiksinfluerad låt på svenska, och Darins en känslosam rnbballad. Har inte kunnat hitta klipp där man kan lyssna på låtarna ännu, men jag lägger upp de sen nån gång när jag får möjlighet... har haft Darins låt på huvudet sedan den sist spelades igårkväll - de kallar jag catchy!

Dock håller jag inte 100 med när de snackats såååå mycket om Darins låt, att det är den bästa han gjort och bla bla bla... Asså den e grovt gryym, men inte någe nämnvärt bättre än många av hans andra ballader... tex. Homeless, Who's that girl, What if I kissed you know, Why does it rain, Sail the ocean mfl.

Ajja stort grattis till dom, och hoppas Alcazar går vidare i andra chansen (men de e ju klart att dom gör??) Jag tycker Glambabe kan vara mellanakt i andra chansen, visst vore de något??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0