Touched

Wao... såg den här intervjun och blev så... illa till mods. Wao... jag e typ chockad. Chockad och nerstämd. Jag menar... jag förstår att man kan vilja ge sig själv en liten extra touch nånstans meen... men shit att... att inte kunna se allt vackert hos en själv som man fått med sig redan från födseln - de gör mig bara såå chockad...

Blir alltid så förvånad över hur negativt folk tänker på sig själv och ser sig... jag menar, dom flesta anser sig väl ha både bra och dåliga sidor, saker man gillar med sig själv och saker man inte gillar - men att... fullständigt, fokusera på de negativa och bli som... fixerad, de e så... sjukt...



De får mig att tänka vidare, på, egentligen massa människor jag har omkring mig, som också lägger så mycke fokus på vad dom inte är eller hur dom inte ser ut istället för att tänka på allt som getts en och allt som man har De e så himla onaturligt för mig att tänka så, speciellt om mig själv, så jag blir så chockad när jag läser eller hör om folk som tänker så...

Och sen människor som slänger ur sig elaka kommentarer om folks utseende, de e så fucked up, ursch blir förbannad på sånt... vem tror sig ha rätten att slänga skit på nån annan? Pratade lite med en kompis om dehär för bara nån dag sen, och jag sa de att delvis handlar de ju om att man inte fattar hur någon kan säga någonting elakt till någon annan men på ett annat plan så känner jag bara att de e ovärdigt... förstår ni alls hur jag menar? De e som, under ens nivå, att på något vis anse sig ha rätten att vara nån slags snyggt/osnyggt dommare... de e lite pinsamt helt enkelt. My momma told me better than that

Och tillbaka till intervjun... hon berättade att folk kommenterade på nätet och i tidningar å så, om hennes utseende på ett negativt vis... och jag känner bara att "but they still will baby!" Folk snackar alltid... och jag menar, no newsflash, när nån mobbar någon så beror de ju faktiskt inte alls på att det faktiskt är sant att man är konstig, luktar svett, har stor näsa eller liknande utan de handlar ju om ett behov av att trycka ner någon och försöka få denne att må sämre... så sålänge detta behov finns hos den som vill utsätta en för förtryck så spelar de ingen jävla roll om man ändrar sig näsa eller går ner i vikt eller liknande. Orsaken är inte på riktigt liksom...

Du kan inte vara alla till lags, så se till att göra dig själv till lags... för du ska leva med dig själv hela ditt liv - se till att va din vän... De brukar jag iaf leva efter, and guess what? De funkar jävligt bra för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0