Kapten Röd

Nån dag då du har tid borde du ta dig tid att lyssna in den här snubben. Phiona har sagt åt mig ett flertal gånger, och visst har jag lyssnat men aldrig riktigt tagit mig tid att lyssna på riktigt. Eller jag har gjort de med, och vetat längelänge att jag gillar han hårt- men jag fick en liten nyförälskelse imorshe då jag fick för mig att lyssna igen efter ett långt uppehåll, då en vän ska iväg på festival me artisten i fråga.



Han finns såklart på Spotify så de e bara å typea in "Kapten Röd" och njuta. Några smakprov för er lata som inte orkar youtuba eller spotifya;

Trasig "Du e inte trasig, behöver inte fixas"


Ta inga order "Och propagerar för brott i det dunkla, sen skyller dom allting på förortens ungar.
Och med en dröm om grönare lundar där dom kan gå med sina renrasiga hundar"



Galenskap "När det finns en koppling mellan dig och han som stupat,
för det va våra skattepengar som tillverkade kulan"


Ensamhället "Va inte rädd för vad du lämnar,
jag vet att du är stark så du klarar vad som väntar"

"Men om ditt kall inte riktigt passar deras mall
gör dom allting för att få dig på fall
Oh dom övervakar dig, spioner finns överallt
för det sticker i deras ögon
att se dig bli stark för dom blir svagare"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0