Lugn kväll utan utgång

Var iväg och plåtade idag, tror de blev jättebra, kan knappt vänta tills ni får se bilderna!

Kom hem från plåtningen... köpte en pizza, åt, kände mig lite seg så jag tog en powernap. Låg lite på spikmattan och lyssnade på avslappningsmusik. Skönt. Vaknade. Började lyssna på lite musik och hällde upp en drink till mig själv. Skulle möta upp tjejerna om nån timme så jag började bättra på sminket och bestämma klädsel för kvällen. Whooom. Illamående. Kändes som jag skulle spy, så jag la mig på sängen. Började grina. Efter en stund insåg jag att jag bara grät för att de kändes skönt att gråta, och att de inte fanns någon egentlig anledning... då slutade jag.

Jag har verkligen haft en underbar kväll efter de... efter att jag beslutade mig för att stanna hemma för att min kropp uppenbarligen inte alls var lika laddad för utgång och umgänge som mitt inre. Kanske att stressen från de senaste veckorna på jobbet börjar gå ur mig nu? Jag var helt trasig innan jag gick på semester... kanske att jag börjar slappna av först nu? De har ju inte ens gått en vecka än...

Jag har haft en lampfri kväll och bara haft tända ljus tända. Har pratat med en vän som ringde, spelat sims, städat och diskat lite. Dehär är jättekonstigt tänkte jag när jag stod och diskade i partyklädsel omringad av massa ljus. Nej det är befriande tänkte jag sedan. Vilken ultimat frihet. Att stå och handdiska i partyklädsel klockan ett på natten en torsdag. Snacka om kontroll över livet igen- hallelujah!

Börjar känna mig redo för bädden nu, skönt med lite kyla ute med, mmh! Saknade dock skogen idag lite... bara lite. För fridens skull. Då man kan vandra omkring i timmar utan att möta en käft- och veta att om jag står riktigt riktigt stilla, och hör trädens löv rassla- så skulle den platsen vara exakt densamma även om jag inte vore där. En underlig behaglig känsla.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0