Sjunga

Som ni alla förmodligen vet så älskar jag att sjunga. Jag lever verkligen för de och vill verkligen innerligt jobba med de på heltid!

När man ångar fram i audition-djungeln kan de ibland vara knepigt att hitta nya insperationskällor och bra redan befintliga låtar att sjunga. Man vill ju hitta låtar som framhäver de speciella i just ens egen röst. Jag har vissa favoritartister som ofta sjunger låtar som passar mitt register och min typ av röst. Bra låtar som jag ändå kan göra till mina egna och få mitt sound på- man vill ju absolut inte låta som om man försöker härma eller likna orginalartisten- de behövs inte två av nån i Hollywood!

Några av mina favoritlåtar att gå omkring och sjunga på just nu är:



Har du någon favoritlåt som du bara älskar att sjunga? Vilka typer av låtar föredrar du/passar din röst bäst?

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: susanne andersson

vilken fin blogg du har!

skulle vara jätte tacksam om du bara ville kolla på min och min väns sommar video: http://www.youtube.com/watch?v=cR5dsdaDU44



kram :)

2010-07-20 @ 00:47:04
URL: http://suunnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0