Andas

Kan jag få gömma mig i skuggan,
lite bara för en stund?
Kan jag få vila i frid och ro,
ta mig en liten blund?

Kan jag få höra fåglarna kvittra,
somna till dess gryningssång?
Se hur solen vaknar,
efter att ha vandrat natten lång?

För jag vill vila huvudet,
i gräset på en äng
Jag vill höra hjärtat bulta,
andas lugnt ut i en grönskande sommarsäng

Kan jag inte stanna tiden,
om för bara en sekund?
Låt mig vila mot ditt bröst
i ljuva morgonstund

Jag vill leva mitt liv
varje dag som jag bestämt
Men just i detta ögonblick
må ingenting bli hänt

Låt mig bara få en minut,
då jag kan vila ut
Fylla luft i minga lungor
tills utrymmet tar slut

Kan jag inte lägga mig ner,
och bara blunda för ett tag
Kan du inte lägga dig bredvid,
och dela mina andetag

Och jag vill inte tänka
alls just nu
Jag vill bara finnas och vara
och om du vill kan du

Du skulle kunna dela
denna stund med mig
Om du är beredd att veta
lite av det som döljer sig

Och jag är inte rädd just nu
jag vill bara stanna här
Vi känner ej varandra
jag vet inte vem du är

Och det spelar ingen roll nu,
vad logiken säger mig
För jag vill bara känna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0