London

För en gångs skull ska jag inte göra någonting speciellt idag... på hela dagen! Ska väl packa lite inför Riga antar jag, åker imorgon. Men annars tänkte jag typ bara... dricka te och spela sims eller någe. Skönt!

Tänkte skriva lite kort om Londonresan
jag och min bror gjorde. Jag gav de i studentpresent till honom, och vi åkte dit för att gå och shoppa och äta gott, kind of. Resan fyllde sitt syfte till 100%, så nu är jag fattig och lycklig tills löning

Vi var bland annat på en jättemysig asiatisk restaurant som låg precis vid London bridge, och bilderna på bron som ni ser ovan e tagna genom fönstret från där vi satt och åt. Vi satt där hela kvällen och bara åt och drack och pratade massa strunt, hur mysigt som helst! När personalen kom med kvittot hade dom kladdat "Thank you" och en smilegubbe på de - haha jättesött!

Kan rekomendera den varmt till alla som befinner sig på den sidan av London. Dim T hette restauranten och finns såklart på google!

Vi fick också varsin fortune cookie i sann asiatisk stil och på min står det "Diligence is the mother of good luck". Uppmuntrande faktiskt! Min bror fick också en jätteträffande spådom, intressant!

Det blev också såklart en hel del shopping!
Topshop och River island
var de största kedjorna där jag och min bror handlade mest. Vi köpte näst intill nya garderober, damn, tur att vi kom på planet hem med all övervikt^^

Dessa raringar är från Topshop

På natten, på väg hem från Dim T så åkte vi en sån här härlig dubbelbuss. De e så typiskt London! Bjuder på en estetisk bild från bussfärden och en annan när vi var på väg till stället där vi sov, från bussen. Yeey

Om dagarna shoppade vi som sagt mest... kläder, skor, parfymer mm. Det hände inte någonting sådär hysteriskt ovanligt utan var en lugn behaglig skön tripp, exakt vad vi hade tänkt oss! Fick dock ganska ont i fötterna av allt gående i butiker, haha, men sånt kan man ju leva med!

Saknar London lite redan faktiskt... första gången jag besökte London blev jag inte speciellt kär för att vara ärlig. Men nu älskar jag verkligen staden. Den är så... varm och välkomnande, skulle verkligen kunna tänka mig att bo där. Min själ bara sjunger när jag får omge mig med sån här brittisk engelska. Ojj va min engelska va knagglig btw. Helt vissen och min accent börjare inte klinga förens sista dagen. Gick omkring med lam karaktärslös engelska en hel dag, wo...

Man kanske skulle ta och bättra på sin engelska lite? Har ju länge funderat på att åka dit på en intensivkurs. Kanske är dags att ta tag i de eller? Bara nån vecka eller så? Får se om man hinner nu när allt med musiken (finally) kickar igång

Nu ska jag typ läsa lite... alt. spela sims. Får se. Ha de såå bra iaf!
Hoppas du får en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0