Utkast: Juni 4, 2010

Förstår mig inte på vissa ibland asså... tycker det är så respektlöst att kommentera och tycka allt för mycke, om personer dom inte ens känner, aldrig ens träffat. De e hårt på någe vis... speciellt när någon med annan uppfatning och bekantskap med dessa människor är med. Jag förstår de inte heller... ofta att en bekant säger typ "jag träffade en snubbe som heter Hans i tisdags, han e så rolig" och kommentaren man fäller är i stil med "den där Hans luktar bara äckligt" eller whatever, om man inte ens har träffat personen... de e ju förolämpande mot både stackars Hans och hans bekantskap som får ta emot "skit" åt hans vägnar... wtf is that liksom??

Jag vet inte om jag hoppas att det bara är personligt och nån slags fix idee av en del att tycka tvärtemot vad jag tycker, eller om jag hoppas att det är ett mer allmänt beteende. Tycker oavsett att det är hemskt och riktigt otrevligt.

Jag menar, de e klart att när en person har ett visst yrke, tex. väldigt mediabelyst och mediaberoende, då är det klart att folk som tex. läser tidningar får en uppfattning om personen, de e ganska vanligt. Men att 1) Förlita sig på att den uppfattningen är rätt oavsett om folk som träffat personen säger sig uppleva någonting annat 2) Förolämpa personen i dess frånvaro.

Vad för typ av person gör sånt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0