Lajvet

Asså ibland undrar man ju vad som händer m statistiken. 80 unika besökare. Wtf? Ajja välkomna hit dåå... eller nått liknande. Ikväll har jag skrattat, mest åt minnen. Jag är bara såå fruktansvärt trött - kom hem från jobbet för jaae... 25 minuter sen. Hurra för att vara ungdomsledare jobba till 22 varje kväll, eller?

Tror faktiskt att jag ska försöka att inte stanna vid datorn alldeles för länge... ska nog lägga mig och läsa tänkte jag... håller på med sista Twilight-boken. Efter den ska det analyseras vill jag lova!

Juste... kanske ska ta och skriva lite om hur jag hade det på lajvet?
Jaaa!



Lajvet var verkligen huur roligt som helst, helt galet!
Först spelade jag en adelsdam vid namn Aurora Krona som styrde byn. Hon var väldigt from av sig. Tyvärr blev hon dödad (lika bra de lite smådryg var hon!!) och jag återuppstod som gycklaren Rosalin Jönsdotter. Det är henne jag är utklädd till på bilden ovan. Jag hade såklart inga vapen, ofta jag ens hade kunnat lyfta den där yxan om den varit på riktigt. Tyckte bara jag såg cool ut om jag höll i den, haha 

Rosalin och hennes bror Hergir var två väldigt hastliga gycklare som inte var speciellt bra på... eh. gyckleri. Vi var desto bättre på att sjunga, ljuga och rimma. Över lag hände väldigt mycket på lajvet... ganska många dog - kan väl sammanfatta allt. Det är svårt att beskriva alla händelser, delvis för att hälften av er som läser skulle tro att jag var helt från vettet, delvis för att det inte är speciellt roligt att höra om personer man inte har nån jävla aning om vilka de e... men sammanfattat så var lajvet såå roligt så jag helt fick en nytändning på lajv. De va så galet och fantastiskt

Minusen var väl att det stormade något förjävligt, men jag och mina superfaddrar klarar allt, till och med att sätta upp ett 20-manna-militärtält på 10 min. Utan underdrift. Men den äran ger jag helt till mina bedårande faddrar.

Vi samlade också på oss en del movie-moments, tex. vid fighten om kärleksdrycken som från början var menad för min karaktär efter att hon vägrat gifta sig. Eller när trollen kom på natten och halva byn satt gömda under ett bord och sjöng psalmer, och jag blev varsamt småkastad över bordet som flög bort och alla bara sprang och skrek i härlig panik. Lajv for life! (i höst kommer SKUM/SKULD äga hela Bålsta, I'm just sayin...)

Neej - nu är det nog dags för mig att gå och lägga mig och läsa.
Godnatt sen!


Kommentarer
Postat av: louise

sv: Tack så hemskt mycket!

2010-05-06 @ 00:06:50
URL: http://louiseforalltid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0