My song

Tror de e officiellt OK att låta bli att
1) Få för sig att jag är korkad
2) Tro att jag går på dieter
3) Anta att jag inte gillar/accepterar eller kan umgås med klassiskt alternativa människor

Och ännu en grej som e officielt över är att tycka starka sexuella kvinnor inte kan vara förebilder. OK?

Jag känner en genuin kärlek till den kommersiella popscenen, och jag vill arbeta inom den genren. Jag älskar det klyschigt förutsäga bara amerikanska. Jag vet att jag är en av få, men låt mig vara på det viset OK? Jag är ärligt talat jätteless på alla människor som fortfarande, än idag 2010, får för sig att den moderna popscenen är någonting konstuerat och ofrivilligt. Som om att det vore en omöjlighet att känna inför den kommersiella marknaden som jag, och uppenbarligen många med mig, gör. "Men vill du inte vara en förebild istället?" Wo... hold back, spola tillbaka lite. Sen exakt när är det motsatser??

Sen när är att följa sin dröm och göra det man älskar motsats till att vara en förebild? Vad är en förebild för personer som anser detta, de undrar jag? Att våga drömma och jaga den drömmen, att göra vad man vill oavsett vad andra tycker om det, att vara sig själv fullt ut och älska sig själv och det man gör- att uttrycka och framhäva sig på det viset man själv önskar - för mig finns det ingenting mer levande, det ÄR vad som gör mig levande. Och ärligt så förstår jag inte hur man inte kan leva sitt liv så... att på något vis, missunna sig någonting alls, pga vad någon kanske kommer tycka eller tänka, eller för att man inte orkar frigöra sig från samhällets normer om att man inte får tycka att man själv är föör bra. Jag tycker synd om människor som lever så...

För livet är en gåva, och jag tycker den ska behandlas som en sådan. Ta alla möjligheter som ges, lev varje ögonblick, varje sekund. Var inte rädd - för det finns ingenting att frukta!

"Det handlar inte om vad du gör, utan varför du gör det"
brukar jag säga, och ja jag tycker att det håller i alla tillfällen förutom när man skadar en annan människa uppenbart, typ hugger en kniv eller någe i en, de e ju fan aldrig försvarsbart!! Men i övrigt... så handlar det mesta i livet om motivering. Varför har du den tröjan på dig, varför har du det jobb du har, varför gillar du de du gillar osv. För jag anser att livet handlar om just det - att göra det man gillar och mår bra av.

Sen finns det alltid människor som i brist på insikt om detta försöker ta det ifrån en... men what can I say? "Imma keep on singing my song"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0