Party-tips

Igår stod jag och gjorde sangria som en tok för att det ska räcka till hela helgens festligheter! Sangria är såå gott, sött och festligt, men fortfarande rödvin som innehåller väldigt lite svaveloxid som jag misstänker att jag kan vara överkänslig/allergisk emot.

Denna helg kommer det bli mycket festande för mig, så jag tänkte dela med mig av lite tips för att orsaka kroppen minimal skada

1) Grönt te
Grönt te innehåller massa antioxidanter som är lite som en skön bodylotion för njurarna och levern. Brukar tycka de e snällt att ta hand lite extra om levern innan den ska få jobba med att förbränna alkohol!

2) B-vitamin
Samma dag som jag planerar att inta alkohol brukar jag alltid se till att ta lite b-vitamin-tillskott. När kroppen förbränner alkohol tar den av b-vitamin, och ibland kan man till och med få så grov b-vitamin-brist så det förstärker bakfyllan, tex. huvudvärk(!!)

3) Sömn
Jag brukar alltid försöka ta mig tid att sova ut riktigt ordentligt innan en fest eller utgång, så kroppen inte ska bli arg eller i obalans då man är vaken extra länge eller så.

4) Vatten
Behövs den ens förklaras? Det finns en anledning till att det är en klassiker liksom... dessutom är det så brutalt gott med kallt vatten! Ska nog förbereda lite isvatten hemma innan jag drar iväg ikväll - så kan jag halsa i mig när jag kommer hem!!

Har du några fler bra inför-party-tips?
Något jag glömt på min lista?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0