Prince of persia

Jag har alltid varit ett stort fan av tvspel... men för några år sen slutade jag spela helt. Vet inte varför, de fanns bara inte tid eller ro till att sätta sig ner och njuta av ett riktigt bra tvspel. Mitt första tvspel fick jag när jag var 6-7 år och det var ett Sega mega drive. (som btw fortfarande funderar, alla orginaldelar med tillhörande Sonic-spel, och NEJ, det är inte till salu) Mina favoritspel var Sonic-spelen, men ett annat spel jag hade då var Prince of Persia - ett spel jag tyckte var jättesvårt där man spelade prins Dastan som skulle rädda en prinsessa som blivit tillfångatagen av den onde vesiren (visst heter de så? Kanske fått dåligt minne men iaf en högt uppsatt och powerful man) Jaffar. Man hade bara en timme på sig i spelets tid, eftersom han gett prinsessan ett ultimatium, att inom en timme bestämma sig för om hon ville gifta sig med honom... eller dö. Minns att jag tyckte spelet var sjukt svårt, och lite äckligt då man skulle hoppa över massa farliga avgrunder och ramlade man ner vart man helt blodigt mosad av alla svärd där nere... hm.

Blev väldigt glad när jag såg att Prince of persia hade kommit i en ny version till ps3, och jag har givetvis testat spelet lite för ett tag sen. Är helnöjd och funderar ärligt på att köpa ett ps3 och spelet och ta upp mina gamla tvspels-skills. Det verkar verkligen vara ett spel för mig! Lite assassins creed-feeling a la persien. Ih va kul de verkar inte sant??

Nu har det ju dessutom kommit en film som baserar sig på denna eminenta tvspels-serie! För er nyfikna har ni trailern här:



Verkar inte detta som en otroligt bra spännande välgjord actionfilm?? Om man ska tro trailern så verkar den dessutom vinkarna, specialeffekterna och filmningen påminna väldigt mycket om spelet - det är alltid uppskattat när man gör filmer av tvspel, inte sant??

Jag tror den här kan vara jättebra, den har Sverigepremiär den 19 maj och jag tänkte nog försöka se den så fort som möjliigt! Nån som vill se den med mig??


Kommentarer
Postat av: louise

Jätte fin blogg! :)

allt bra?

2010-05-05 @ 17:10:42
URL: http://louiseforalltid.blogg.se/
Postat av: My

Riktigt snygg header.

2010-05-05 @ 19:24:10
URL: http://mbs.blogg.se/
Postat av: Knorkan - tävling pågår!

Hej! Vill du vara med och tävla om ett armband från Cocoo? Besök min blogg för mer info =)

2010-05-05 @ 19:33:01
URL: http://knorkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0