Videon

Ok som vi alla vet har Christina Aguileras musikvideo nu kommit ut! Och nu när jag är tillbaka i 2010 igen så har jag självklart sett den om och om igen, och tänkte nu bjuda på den till er, om ni missat den:



Såå... vad tycker vi om detta då?
Har bara sett videon ett fåtal gånger, så det ska väl räknas in i denna analys. Jag har försökt att se den så neutralt jag kan, men som vi alla vet är jag partisk eftersom Christina är en stor favorit hos mig som artist.

Tycker videon uppfyller alla kriterier för en riktigt bra popvideo. Christina är ju en artist som e ganska gammal i gamet och jag tycker den här videon är en jättebra comeback videon efter hennes mammaledighet. En bra popvideo till en uptempo låt bör väl vara mer eller mindre provokativ, innehålla hyffsat mycket naket i någon form, vara väldigt sexig i någon bemärkelse och gärna vara relativt klassisk med dansinslag och inte alltför avancerad handling. Den här videon har allt det.

På något vagt vis är väl den här videon lite av vad Dirrty var 2002 då den kom. Då var det ett nytt mer rnb'igt sound för Christina som tidigade gjort ganska hederlig radiopop back in the 90's. Det var ett bra statement och alla förstod hennes nya inriktning och typ av musik. På den tiden var den ju också ganska provokativ då hon och Britneys "I'm a slave 4 u" kom ut ganska tätt inpå varandra. På samma sätt är denna video som ett slags statement för hennes nya inriktning och stil, och även om jag personligen inte är något direkt fan av grov bdsm så förstår jag ändå och kan se hur det ändå kan tyckas passa på något underligt vis - till den nya lite mer electropopartade musikstilen.



Emma sa att videon lämnade en lite gaga-crazy liknande känsla efter sig, fast med mer klass... det kan jag nog hålla med om såhär sponant. Det är väldigt intressant att kunna hålla en viss klass i allt man gör, oavsett om man badar i lera, leker bdsm eller dansar i vatten i underkläder. Att genom skärmen, i intervjuer och i videos alltid ha en så stark aura av... pondus. Det är intressant som skrivet. Beundransvärt.

Så kort sagt så gillar jag videon, även om jag personligen för tillfället föredrar mer dirrty-liknande typ av sexighet och snusk. Jag är nog lite mer rnb-sexig skulle jag tro, iaf just denna vecka. Men sånt ändras ju... men over all en jättebra video tycker alltså jag *applåd*

Sen en liten note "Snälla Gud låt mig ha en kropp som Christina när jag är 30 och fött barn"
Amen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0