Harry Potter

Yeeey haha igår va vi på Harry Potter filmen! Jag tycker den va jättebra, spännande, rolig - men inte samma känsla som i böckerna såklart. Annika som var med vad ganska besviken eftersom hon inte accepterat att filmerna inte är som böckerna... de va lite trist, men jag gav upp den idéen redan vid Fången från Azkaban så jag var glad och nöjd.
Jag tror nog att dom som inte läst böckerna kommer tycka att denna film är en av de bästa... vet inte riktigt vad jag tycker ännu om spänningen så friskt blandad med humor. Boken i sig är inte alls humoristisk utan ganska svart. De blev väl bra och de va kul att få skratta lite, samtidigt som jae... varför har man valt att göra så? Är det för att avdramatisera de extrema likheter denna bok har med rasism och nazism? Fler och fler länder i världen skaffar sig rasist-regeringar och det kanske inte helt enkelt anses lämpligt att då ha en så allvarlig och seriös film som handlar om liknande ämne? Vad vet jag, jag bara spekulerar... (och tänker inte gå vidare med detta här på bloggen. Fråga mig irl om ni blev nyfikna eller om jag ska förklara mig själv)

Definitivt en sevärd film tycker jag ifall du gillar fantasy. Blev taggad på att läsa boken igen, yey, men ska väl ta och läsa klart True blood först känner jag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0