Pinsamt

Stod och funderade på det här med hat när jag stod och sminkade mig... vad som driver folk. Delvis det uppenbara, mord, våldsbrott mm. Men även det här lilla hatet, som dessutom verkar helt socialt accepterat. Missunnsamhet, oacceptans, avundsjuka, svartsjuka, dom har en gemensam nämnare. Hat. Tex. när någon önskar att man ska få finnar för att... ja vad? Ska man också vara ful för att den som önskar det känner sig ful, eller? Jag har aldrig förstått hat, och jag känner det ytterst sällan. Det där vaga hatet, avund och girighet känner jag nästan aldrig. Varför? FOKUS.

Mitt liv är inte ett resultat av tur, det är ett resultat av inställning. Jag är lycklig. Jag är självsäker. Jag är självmedveten. Jag tror avund och girighet i allra högsta grad är en inställning, och en vana. Och om man vill bli fri från det måste man göra sig fri från den vanan. Byta tankebanor och tankesätt.

Ibland funderar jag på varför så många riktar den här typen av hat mot mig. Och är det bara mot mig, eller går alla omrking och känner såhär? Folk attakerar de mest löjliga saker. Men jag har släppt tanken på att det faktiskt skulle handla om mig, egentligen. Jag tror mer det är ett behov hos folk, som ännu inte insett eller faktiskt gjort ett aktivt val att fylla sitt liv med hat. Varför vet jag inte.

Jag kanske är enkel att hata? Jag menar... jag har ett ego som inte matchar jantelagen alls. Jag har ett utseende som passar inom den amerikanska mediamarknaden- det verkar folk tycka är nog med motiv för att rikta sitt hat. Det är verkligen konstigt.

Men i slutändan av dagen handlar ju ändå allting om att man ska vara lycklig. FInn maximalt med lycka, älska dig själv och folk omkring dig. Gör dig själv lycklig. Och jag kommer ändå alltid fram till samma sak när jag funderar över dehär... och det är att om folk måste hata, så får dom gärna rikta sitt ytliga omotiverade hat mot mig, för jag pallar trycket. De e okej. De e värre att hata någon som blir sårad. Även om det är nog så illa för folks karma att dom försöker... men de får stå för dom, så står jag för mitt.

För om dom som hatar hatar och mår dåligt, så är det bara deras fel. Men om den som dom riktar sitt hat emot mår dåligt... då hoppas jag verkligen att det inte finns nån skärseld...

Nej nu e de nog med dessa tankar, ska dra ut på stan nu tänkte jag, åh detta kommer bli en fantastisk dag känner jag, fylld av kärlek!

Ta hand om dig, hoppas du får en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0