Rihanna LOUD


Nu kommer mina åsikter om Rihannas nya album LOUD efter att ha lyssnat igenom albumet under några dagar och låtit de sjunka in.
Allmänt kan jag säga att jag är nöjd med den klara röda tråd som albumet har. Det behåller sin dance med reagge-influenser som man  fick löfte om när man lyssnade på singlarna. Jag har inget emot spretande album men jag tycker de känns mer genomtänkt och välplanerat när det är mer samlat som detta. Att albumet är välgjort och välarbetat är väl knappast någon överraskning? Ändå värt att nämna dock.

Låt värd att uppmärksamma när du lyssnar igenom albumet är Man down. Jag finner det extremt intressant hur hon här väljer att ha musik som får en att vilja träna/festa - klart uptempo med mysig reaggefeeling. Medans texten är nattsvart och handlar om att hon skjutit ihjäl någon. Hon leker duktigt med motsattskänslor i låten och det är väldigt spännande. Det är hemskt, och opassande, men låtens kraftiga hitkänsla och melodi vinner min inre kamp och jag måste ändå erkänna att låten är en av mina favoriter på albumet. Och visst kan detvara en metafor för någonting, tex. göra slut. Men med Rihannas Rated R album i minne känns oddsen ganska små...

Personligt önskemål hade från min sida varit att hon hade valt att lämna sin gangster-stil något mer och faktiskt bli... glad?
Jag ger dock albumet väldigt bra betyg och kommer säkerligen lyssna på detta Mycke Mycke!
Rihanna levererar!
Vad tycker du?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0