Ryggont

Öh har jätteont i ryggen... undra varför, helt f-kd. Möööp!

Somnade såklart i bilen på väg hem från Uppsala, haha, bilfärder i mörkret söver mig verkligen^^ Har varit och flängt massa idag, först till Kummelby församling där vi kollade på deras digitala anläggning med bland annat projektorer och storbildsskärmar- jätteintressant! Jag ska ev. bli nån slags samordnare för detta jippo med, de känns spännande!
Sedan käkade vi lite och susade iväg ända bort till Uppsala för att delta i ett senarium om "Kyrkan på facebook". Fick en kommentar av Martin som verkade frågande till detta, så jag tänkte kort beskriva vad vi pratade om då och hoppas att de täcker de du undrade- annars e de bara att skriva igen =)
Det var alltså ett senarium (vet att jag skrev konvent tidigare men jag hade missuppfattat det lite) som handlade om Svenska kyrkans framtida plattform på communityn facebook. Man kan kortfattat säga att vi pratade om marknadsföring och kundkontakt. Tex om hur man som företag och trossamfund behöver vara där folk redan är och bli bättre och starkare inom marknadsföring och att synas i samhället. Vi pratade om hur man bäst kan göra detta via facebook, för och nackdelar mm. Vi utbytte erfarenheter samfälligheter emellan och delgav och pratade lite om hur våra pastorat i dagsläget använder internet som kommunikationsmedel och kanske främst hur vi i framtiden vill använda det. Mitt pastorat ligger ganska långt fram i Uppsala stift och vi verkar över lag ligga mer i tiden än stiftet i sig. Detta är nu bara min uppfattning, och det är självklart att det finns många goda exempel bland pastoraten.

Det var i alla fall väldigt intressant och det ska bli jättekul att börja jobba med detta och jag har stora förhoppningar om att det kommer att bli lyckat!

Nu ska jag nog gå och äta litee... och titta en stund på tv kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0