Småsaker


Ibland känns det som om att folk lägger alldeles för lite tid på att vara lyckliga och uppskatta det goda i sitt liv. Det är klart att man ska vara medveten och eftersträva om önskat en bättre vardag. Samtidigt så behöver vi inte glömma att uppskatta och uppmärksamma det vi redan har och gör som faktiskt förgyller vår vardag på egentligen ganska små och obetydliga vis. 

Jag tänkte försöka ändra på detta, och tänkte försöka skriva åtminstonde en sak per dag som jag upplever ger mig någonting positivt i mitt liv. Små saker alltså, små vardagliga saker som man faktiskt kan njuta av för det mesta.
Jag uppmanar dig som läser detta att göra det samma. Delvis för medvetandets skull och delvis för att jag tror att man känner sig mer tillfreds ifall man faktiskt inser hur mysigt man har det time to time. Jag märker väl om en vecka om det gett mig något att fundera ut någonting nytt litet vardagligt som glädjer mig.

Så först ut är nog...

Te får mig att koppla av, lugna ner mig. Det smakar gott, luktar gott och är varmt. Jag dricker oftast många koppar om dagen, oavsett om det är varmt eller kallt- men helst dricker jag det när det inte är jättehett ute... Det är så härligt att fundera över någonting, se på tv/film, läsa, ha möte - ja egentligen vad som helst, i sällskap av i alla fall en liten kopp te! Det förgyller verkligen min vardag att kunna njuta av en kopp te då och då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0