TYSTNAD


Även om jag älskar musik och stoj och stim, så betyder även tystnaden otroligt mycket för mig. Idag belyser jag alltså min vardagliga

Innan man går och lägger sig, vid datorn då man för en stund inte har musik i bakgrunden. Då man står i duschen eller ligger i badet, eller då man mediterar eller funderar på någonting, i ensamhet eller med någon som står en nära. Jag tycker tystnad har en förmåga att ibland föra en närmare... närmare sig själv, eller närmare varandra. I en djup relation tycker jag att det betyder mycket att kunna ha den här tysta kommunikationen... då man inte behöver säga någonting. Det är väldigt speciellt och väldigt fantastiskt enligt mig.
Men som sagt handlar detta även om att bara låta det vara tyst omkring en ett tag. Då man kan höra vinden blåsa eller löven rassla, höra hur någon spolar i toan på övervåningen eller trappan knäppa. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0