UPPSALA

Morgonens diss går tiiiiiiill: Upplands lokaltrafik!

Åkte med bussen imorshe som gick redan halv 8 från min lilla by till "stora staden" Uppsala. Jag lever ju i något slags ingenmansland som varken tillhör Uppsala eller Stockholm. Vi är väl enligt mig i allra högsta grad en förort med tanke på ordlistans definition av ordet. Ändå envisas vi med att tillhöra Uppsala och därför ha dennes lokaltrafik. Man skulle då enkelt kunna tro att kommunikationen till Uppsala skulle vara enklare/kortare eller bekvämare. Så är icke fallet. Vi har betydligt bättre och närmare kollektivtrafik via SL (och alla som känner SL jag menar OK wo hajja UL??
)

För att göra en lång story kort så fuckar bussarna upp och jag brummar till sist in till Uppsala med en taxinota på 500:- som UL bjuder på, thaaaanks (älska resegaranti!)

Uppsala är i övrigt en mysig liten stad med över lag trevliga invånare. Mina ärenden i staden gick bra och jag kom hem igen (till största del med skjuts från min mamma) och biljetten halva vägen hem gick enkelresa på hela 80:- (jag menar SL e dyra men dehär e ju fan löjligt...)

Nu ska jag ta en liten powernap och en stor kopp te. Senare blir de in på bio och middag i stan, ska försöka hinna med att posta trailer och lookbook innan jag åker!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0