Lovekiller

Äntligen är Darins nya video här! Låten heter Lovekiller och är från hans senaste platta med samma namn.
Regissör Micke aka Mikeadelica gör som vanligt ett rysande bra jobb, have a look:


Vad tycker du?
Själv fastnade jag direkt... den känns ny och fräsh- trots altt blod överallt. Jag gillar att Darin inte är så gulligullpojke utan något slags blodigt spöke. Hade gärna sett ännu mer story kring varför han blev mördad, men jag kanske bara är bortskämd med Mickes storytelling-videos^^

Läskiga detaljer som alla kyrk/domstols-spökernas(?) svarta ögon. Bra filmat och effektfullt med stora orgeln mm (Clara kyrka visst??)

Dock tycker jag nog fortfarande att den bästa videon med Darin är "Who's that girl" men jag kanske bara är hemmablind då jag va med och jobbade med den själv, haha^^ 



Vilken tycker du?




Kommentarer
Postat av: Mikeadelica

Tack för dina komplimanger Jess. Det fysiska mordet på Darin är en visualisering av att få hjärtat krossat och resten av videon är resan att få upprättelse/försona sig med tanken/hämd. Och det är St:Johannes kyrka som är med i videon samt Stureparken uppe på östermalm. Vi ville göra en elakare och mörkare versiona av Who´s that girl och Why does it rain. XXX M

2010-10-30 @ 03:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0