Detaljerna

För ett fulländat odödligt sexigt yttre krävs det verkligen att man tänker på detaljerna. Jag älskar att sköta om mig själv och ta hand om mig själv och min kropp. Jag är inte alltid jätteduktig på att tex. ta mig i kragen och gå ut och springa, men jag älskar att unna mig själv ett fotbad eller kroppspeeling.
Man mår bra av att ta hand om sig själv, både sin ut- och insida! Tycker alla borde ta sig lite tid till att skämma bort sitt underbara jag ibland! Tänkte skriva lite kort om några av dessa detaljer som jag verkligen tycker förgyller ens yttre och gör ens skönhet mer komplett!

Naglarna
Jag upplever att ganska många slarvar med sina naglar och nagelband - utan att tänka på att man använder sina händer till allt. En av de första sakerna som händer när du träffar en ny person är att du tar den i hand och hälsar. Det finns så många enkla billiga vis att ta hand om sina händer, förstår inte att fler inte gör de! En bra handkräm fixar nagelbanden och resten av händerna, i värsta fall ta lite myrraolja och smörj in nagelbanden och naglarna under natten.
Ang naglarna gör en fil och lite beautylack en fräsh snygg basic vardagslook. För en manligare touch- skippa nagelacket och kör hårt på nagelfilen! En fin form does it!

Fötterna
Fötter känns i allmänhet gärna lite småäckliga... vi går med dom hela tiden, dom svettas, förhårdnader- ni vet vad! Det kan va svårt att hålla fötterna i schack eftersom dom utsätts för så mycke dagligen, men de gör verkligen sitt för egot om man lyckas! Det värsta e ju när man måste börja om efter att ha misskött fötterna ett tag- så absolut, de kan va lite jobbigt att börja från början, men håller man efter sen så sköter de sig hyffsat av sig självt! Då kan de räcka med en bra fotpeeling i duschen och några snabba drag med fotfilen!

Förhårdnader tycker jag är något av de värsta- jag rådde bot på de genom att sitta en halvdag med fotbad med oljor, sedan gå lös med grovfotfilen och saxen (!!!) för att få bort allt äckelpäckel. Man måste verkligen ta de försiktigt de e ändå dina fötter!

Nu går vi mot vintertid och man kan mer än tidigare glömma sina fötter, då man sällan går omkring barfota. Jag tycker dock de e lika viktigt att vara snygg och fräsh även om det så bara är inför sig själv och sina närmaste. Även om du inte flashar dina fötter dagligen känns de väl skönt att veta att du kan utan att skämmas? ;)
Tänderna
Tänderna känns gärna lika tråkiga att pyssla med, sålänge de känns fräsht och mintigt i munnen. Och för all del är det nog så viktigt, men om du vill ha ett vitt smile hela ditt liv är de dags att börja jobba. Tandborstning, tandtråd och munskölj- alltid! Bara för att du inte ser tandtråden göra sitt så ser tandläkaren, och din plånbok och ditt vita leende, de i framtiden! De kan va drygt, men de e värt de- glöm inte tänderna bara för att dom inte alltid syns!!
Läpparna
Precis som jag skrev om i mitt tidigare inlägg så kan man använda sig av en läppeeling när man vill fräsha till läpparna. Nu när de börjar bli kallare ute bör man verkligen inte glömma att smörja in dom med tex. Cocoa butter som jag skrev om i samma inlägg. Vaselin e ju annars populärt. Gör de till en vana att alltid bära med dig en liten burk i fickan eller handväskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0