"Så va e på gång?"

"Dom lägger fram förslag efter den franska modellen

Att du kan anställas utan några som helst tryggheter och sparkas på fläcken" Jobb, Afasi



"Så va är på gång, ledarna i världen , dom vill vänta tills imorn
tror att man kan stänga av och bara starta om
men vi värderar livet så vi följer inte dom" Stjärorna finns här, Kapten Röd



"Har hon haft någon man är hon en vandringspokal
har hon haft något jobb så var hon underbetald" Reflexion 07, Petter



"Ett slag mot svensson och folkhemmet

En tår för det bristande folkvettet

Till dom som utsätts för våldtäkter

Har blundat klart, det är underbart

Men unga människor mår inte bra

Det är så tydligt för jag ser det när jag går runt på stan" Blunda, Adams-ray



"Man ska väl inte klaga antar jag för vårt land är ju tryggt Aldrig krig, knappt nån svält - men fan inget anställningsskydd" Jobb, Afasi



"Tiden rinner ut men ingen sammarbetar här
alla vill till toppen och vill göra karriär
vi vill ut i rymden men stjärnorna finns här" Stjärnorna finns här, Kapten Röd



"För jag är född i ett land, växt upp i en trygg stad
men allt jag ser nu är ett land utan ryggrad" Reflexion 07, Petter



"Det e så helt sjukt hur vi lever nu
hoppas ni förstår verkligen ser det nu
för isen smälter och jorden flämtar
här står vi när våra klockar klämtar" Frustration, Petter



"Och så tycker dom mest att man bara klagar och gnäller 
Vanliga människor utan plats i vårat vardagssamhälle" Jobb, Afasi



"Signaler som vi sänder ut.. känns mer än akut
Där jag går det jag ser e mitt samhälle sjukt" Reflexion 07, Petter


"Kraven finns där vart man än vänder

Att du inte duger är signalerna dom sänder" Trasig, Kapten Röd


"Vi låter allting bara pågå som vanligt
var finns debatten när det verkligen blir farligt
En ny generation utan hopp eller tro
som har helt ny stil med ett rått behov" Reflexion 07, Petter



"Å vi bara står där och ser det ske
det e många som säger "det e ba så det e"
likgiltighet är inte min profet
därför säger jag vad som känns när jag ser något fel" Frustration, Petter



"Jag har några frågor till vår överhet
hur man kan förändra e det ngn som vet
E det nån som hört ordet solidaritet
ngn som vet, ngn som vet
Finns det ngn dröm som kan bli verklighet?
har vi överhuvud taget ngn aktoritet
ngn mer än jag som vill ha majoritet
ngn som vet, ngn som vet
å i detta land finns det ingen jämställdhet
ngn mer än jag som känner folks pasivitet
ngn mer än jag som känner stort förtret
ngn som vet, ngn som vet" Elden, Mästerkatten



"Vi har en... segration likt en explosion
Vi har en... extrem höger som vidgar sin zon" Reflexion 07, Petter


"Ledarna dom kommer men dom går igen
o någonstans förlorar människan mot snåljåpen" Stjärorna finns här, Kapten Röd



"Det är dem som styr i vår värld å det e fucked-up
det e nu vi betlar vårt pris till kalla fakta
för en sak är säker våra skulder finns där
å samma fråga dyker upp, har vi råd med det här?" Frustration, Petter



"Så när dom säger vi ska titta

och härma våra förebilder svarar jag dom vilka

Jag ser inga på TV och jag ser inga i riksdan'

Dom säljer livet så det är inte dit vi siktar

Så vi slutar aldrig bränna upp deras artiklar

Med människan ska man aldrig mixtra" Trasig, Kapten Röd


"Politiker som fifflar med pengar och kort
försker tala om moral men det ändras så fort så
vem ska man tro på, vad ska man gå på
försöker hitta någon trygg plats att stå på" Reflexion 07, Petter



"För det finns ingen tid att beta in mirakel
så när chansen kommer måste vi ta den" Elden, Kapten Röd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0