Sångterapi

Hej hej...
har varit på jobbet nästan hela dan faktiskt, suttit och planerat och läst lite om massa olika saker som kan vara bra när man jobbar med ungdomar.

Skulle gå och låna lite mjölk från ungdomskylen till teet, då jag bestämde mig för att besöka kyrksalen. De va de härligaste jag gjort på länge faktiskt... bara sitta där. Gå fram till altaret och sjunga. Visste att ingen kunde störa mig eftersom jag e själv på jobbet...

Jag bara sjöng, sjöng och sjöng. De va länge sen jag verkligen sjöng så obehindrat och fritt. Högt och fritt, helt utan hämningar. Det är så svårt när man bor hemma med folk omkring sig hela tiden, det är svårt att hitta den här alldeles egna tiden då man kan göra vad man vill...

Jag bara sjöng... mest julsånger. Jag älskar julen, jag längtar dit. Den ger mig väldigt mycket frid på ett andligt plan som jag inte riktigt kan förklara. Men de känns bra... jag mår inte så bra över lag i mitt liv just nu. Jag bär på mycke ångest och mycke sorg som jag inte riktigt kan eller vill uttrycka. Jag vet att jag behöver ta tag i det men det är svårt att hinna med...

Det var i alla fall en otrolig själslig befrielse att bara få sjunga. Jag älskar akustiken i kyrkor med, ahh... frid. Nu ska jag go back to work, ville bara dela med mig av denna ljuvliga upplevelse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0