Seniortrend

En vän till mig garvade när hon hörde om en kommande "serniortrend" bland unga. Why? För att jag för första gången är eventuell trendsättare, och dessutom månader före själva trenden!

Jag är en riktig hobbypensionär för att vara ärlig, en riktig kamasutrasenior!!

Tänkte berätta lite om de senioraktiga saker jag pysslar med för att få er oinsatta mer insatta. Er smygseniorer att kliva fram ur garderoben och vara ärliga och stolta med era gamlingsgrejjer!

1) Skogspromenader
Vinter, vår, sommar, höst, regn, sol, natt, dag - promenader äger! Man får frisk luft, umgänge och vardagsmotion. Kan det bli med multieffektivt?

2) Tango
Pardans är någonting som gamlingar stereotypiskt pysslar med... varför ingen insett hur sexigt och hett tango är har jag personligen ingen aning om- men det ger ändå ett pensionärspoäng pga fördomen om pardanser.

3) Vara naken
Många unga människor har ännu inte riktigt lyckats skaka av sig phantombilden av hur vi i 20-års åldern förväntas se ut och är därför inte alls bekväma i att skutta omkring spritt språngande naken, tex. för att naturliga bröst inte är lika puffiga som i en bra stöttande bh. Hobbyseniorer skiter i detta! Vi har redan kommit till insikt med att vi är vackra och sexiga nakna - plus att det bara är frigörande och härligt att vara utan kläder.

4) Titta på hus
Förutom skogspromenader är det ganska vanlgit att man går omkring i områden och diskuterar husen. Trädgården, garaget mm. Varför detta är så senioraktigt vet jag inte riktigt- men många gamlingar gör de och få unga. Vet som sagt inte varför. Jag älskar de! Arkitektur är så intressant och jag älskar hur man jobbar med olika miljöer för att skapa en viss stämning. Kanske är jag bara nördig??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0