Smink

Som ni alla förmodligen redan vet så älskar jag att uttrycka mig själv. Ett av sätten att göra det är via smink. Jag gillar att sminka mig och gör det nästan varje dag mer eller mindre. Mitt vardagssmink tar inte mer än 10 minuter att fixa medans jag gärna står och slöar framför spegeln innan jag ska iväg ut eller på fest. Smink är uttrycksfullt och lekfullt. Det framhäver det sexiga/snygga/fantastiska med just ens utseende. Jag tycker inte att smink är till för att dölja, utan framhäva. Tror man får en mer avslappnad snygg makeup med den inställningen - plus en egoboost, de får man aldrig nog av (sålänge man behåller sin ödmjukhet)

Jag tänkte skriva lite kort om vad jag använder för produkter i min vardagssminkning. Sen e de klart att när man e nybörjare på något smink-instrument, tex eyeliner, så är det klart att det inte tar 2 minuter att kleta på. Men man får ha lite tålamod, med tiden går det snabbt och lätt som en plätt!

Eyeliner
Eyeliner är nog min viktigaste sminkprodukt. Den är mångsidig och följer alltid med i min handväska! Om det krisar kan man till och med använda den som en lättare mascara- man kan alltid känna sig redo med en eyeliner! Den markerar ögat snyggt och man kan variera den väldigt mycket via form, vinge och tjocklek- för att få ögat större, mindre, rundare, kattigare osv. Jag använder mig av Lumene's eyeliner, "borsten" är av något gummiliknande material och ganska hård och passar bäst för lite tjockare linjer.

Mascara
För stunden så använder jag två olika mascaror för maxat resultat. Det gör jag inte varje dag men flertalet dagar i veckan. Jag använder delvis Make up stores mascara, och en från Too faced. Make up store's mascara färgar simply fransarna svarta så för en odramatisk look föredrar jag endast den. Too faced gör dom främst tjockare tycker jag...

Ögonskuggor
Jag använder mig inte jättemycke av ögonskuggor i min vardagsmake, men jag brukar ha ett litet skimmer av mineralögonskugga på själva ögonlocket ibland- sedan skuggar jag runt ögat med samma make up store-puder som jag använder på kinderna.

Läppenna
En brun bra läppenna kan inte bli mer underskattad i dagens samhälle känns de som! Känns som att många dissar läppenna för att folk ännu inte kommit över att den idag Inte ska användas som ett brunt streck runt om munnen som i slutet av 90/början av 00. Det är helt och hållet min läppennas förtjänst att mina läppar ser så juicy och sexy ut! Konsten är att veta hur man ska hantera läppennan- en kort guide följer för er nyfikna.
1) Fejda!! Jag använder en ganska hård läppenna från Lumene som är ganska mörkt brun. Jag målar försiiiktigt försiktigt och löst på helt obehandlade läppar (använd lipsyl eller sånt Efter att du målat läppennan, de e enklare tycker jag)
2) Sudda ut läppennan med fingret eller pensel så att det blir som en skuggning där det är som mörkast precis vid läpparnas kant och ljusast i mitten. På så vis så hjälper skuggan som blir till att få läpparna att se fylligare ut.

Lipgloss
När man känner sig klart med läppennan kan man om man vill ha på lite läppglans. Jag tycker inte det är jättestor skillnad från glans till glas. Faktum är ju att glans med lite glitter i sig håller längre. Jag kan använda HM, Maybelline, men min favorit är nog en från Victoria Secrets. Den tycker jag håller lite längre...

Övriga ansiktet
Jag använder ingen foundation eller så till vardags. Om jag haft en tuff natt kan jag dutta lite av Cliniqs foundation under ögonen, men i övrigt har jag bara foundation och sånt till fest. Jag brukar dock använda ljusbrunt puder som rouge på kinderna. Jag använder rougen för att markera mina kindben. Jag är ganska kantig och markerad i mitt ansikte och jag gillar att jag ser ut så- så jag brukar framhäva de + att jag är ganska blek, ser lite mer levande ut med lite färg på kinderna.

Varför jag inte köper en vettig rouge är för att jag tycker de e svårt att hitta en helt beigebrun rouge som inte är solpuder. Solpuder blir oftast för stor kontrast i mitt ansikte och jag tycker inte alls om rosaaktig rouge. Det är fint på andra men det passar inte mig tycker jag.

Frågor?
Kommentera, jag lovar att svara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0