Vika ut sig


Har tänkt på en sak den senaste tiden ang. dehär med att vika ut sig... låt oss nu då först reda ut vad jag syftar på just i detta fall när det gäller ordet utvik*

*Utvik är en mer eller mindre lättklädd bild, tex. bikini eller underkläder, alt. halvt eller helt naken, som förutom att visa hud faller inom glamourbildgenren. Dom anspelar också tydligt på sex och lust och känslan man får av bilden är överhängande sexuell.
Varför finns de så in i hel**** många fula och dåliga utvikningsbilder??? Och hur många brudar finns de som helt utan kvalitetskrav gärna kastar kläderna??

Det stör mig något otroligt to be honest... och nu menar jag inte fula eller dåliga bilder i som att personen/personerna är min personliga smak eller inte. Utan ljuset, kvaliten, modellens agerande, det är extremt retsamt att se så mycke dåligt inom den genren!

Skarriga ljussättningar och uppenbart dålig tagen bild. Alltifrån skärpa till femhundra prickar på skärmen som tar ungefär 5 sek att ta bort i psp eller liknande program. VARFÖR GÖR MAN INTE DE?? VARFÖR ÄR LJUSET FEL??? Och varför i hela friden ser modellen ut som att hon 1) är rädd 2) är bajsnödig 3) är uppstoppad

Grrr frågan jag främst ställer mig är varför man ställer sig och tar så pass utmanande bilder utan att ha några som helst kvalitetskrav eller skills som modell. För inte vill väl nån se osäker ut på sånna bilder, de e ju helt misslyckat(??) Dessutom publicera dessa på nätet, vahh?? Och fotografen, ofta han får fler jobb??

Tycker man alltid ska vara kräsen och försiktigt som modell så att fotografen verkligen e bra och seriös. Vem som helst kan ju bli asful ifall vinklarna e fel och ljuset dåligt mm. Man vill väl inte vara ful på bilderna, även om man inte alltid tar bilder för sitt stora egos skull, som jag skrev om i mitt tidigare inlägg.

Ännu viktigare tycker jag det känns att man är nogrann och medveten när man tar mer exponerade bilder. Man visar mer av sin kropp och utelämnar sig rent fysiskt mer till en väldigt hård och kritisk publik. Sen absolut alla kan inte tycka man ser bra ut eller så, men de handlar nu inte om de som sagt, utan de handlar om att ta en bra bild som förmedlar den tänkta känslan!!


Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakbobsson [foto]

sv. vad bra :D

det är bra här med (;

2010-09-14 @ 20:06:43
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0