MIN UNDERBARA DAG

Åh när jag var tvungen att gå upp vid klockan 6 imorshe efter gårdagens fantastiska men sena fadderavslutning på jobbet kände jag i märg och ben att detta nog inte skulle bli en så bra dag. Massa jobb och sen personalavslutning på kvällen som jag inte alls kände mig så insatt i som jag någonstans kände att jag borde...
Lyckligtvis hade jag fel!

Dagen började med att jag hade julspel för årskurs två. Födde Jesusbarnet hela 5 gånger - inte illa om jag får säga de själv... barnen var underbara och supergulliga och snälla. Hjälpte Maria och Josef att ta sig till Bethlehem och sjöng jättefint för de nyfödda lilla barnet i krubban!
Tillbaka på Kyrkcentrum fick jag äran att sitta med torsdagsrockarna som hade sin julavslutning. De e några som brukar komma och rocka hos oss på torsdagar (jag brukar inte ha den gruppen så jag känner inte dom så väl...) Hon som leder den gruppen kom fram till mig vid fikat och berättade att nåra av dom hade undrat vem jag var för de tyckte jag såg så fin ut (naww!! ) så hade hon berättat för dom att jag är med i Eric Saades musikvideo till Popular (dom looooove Eric Saade tydligen!) så hade dom blivit helt "aaaw coool". Helt underbara människor!
Tycker de e så fantastiskt att lilla jag kunde bli en kvalitetshöjare i deras vardag pga en 4 sek screentime i en musikvideo. Även om jag berättar för alla som frågar mig stuff om de att jag inte känner Eric alls, så får jag då och då höra hur mycke han och hans musik verkar göra i folks liv. Det gör mig så himla varm i hjärtat och jag blir lycklig bara av att tänka på hur musik kan påverka människors liv  De va nog min bästa fika på hela hösten!

Sen bar det av till personalavslutning och kvällen blev över förväntan måste jag säga. Jag hade tänkt gå tidigast men blev sist kvar. Dom hade en härlig flygel där och jag och en av musikerna blev ett spontant "husband" och stod och sjöng vid den nästan halva kvällen! Har inga bilder därifrån men de kommer kanske senare...

Nu måste jag verrrkligen gå å sova - ska upp imorgon igen och föda Jesusbarnet 4 gånger. Sen på kvällen ska jag och min familj på middag och teater inne i stan. Skriver mer om de senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0