OM JAG VORE EN VAMPYR...

För någon vecka sen diskuterade jag och nåra vänner hur vi skulle va om vi blev vampyrer..weird, jag vet, men för mycke vampyr-serier, what to say? De handlar ju såklart väldigt mycket om vilken serie/film/myt man går efter. Vi diskuterade lite fram och tillbaka och jag sa att jag nog skulle vara en god veggie-vampyr som mesar omkring och äter kaniner. Att jag inte skulle vilja äta människor och försöka bevara min själ och mitt samvete (om man får den möjligheten dvs... som tex. i TVD)

... sen kom jag till den fasansfulla insikten att jag nu i mitt mänskliga liv aldrig begränsar mig och allt som oftast ger mig själv allt jag vill ha och önskar och köper gärna ett par nya skor även fast jag dagen innan konstaterat att jag börjar få snålt om pengar. Jag unnar mig alltid och är alltid säker på att allt löser sig ändå, jag mår ju bra right? Förmodligen skulle jag bli en hemsk vampyr, med tanke på min dåliga återhållsamhet och min svaghet för all typ av njutning - jag skulle mumsa på people all day long... elleeer?? Jag tror helhjärtat på mind over body när det verrrkligen är något man tror på. Frågan e bara vad jag skulle tro på om världen vändes upp och ner till en fantasy-värld. Creepy... låt oss innerligt hoppas att vi aldrig får svar på den frågan!

Sedan kom jag också fram till att om jag skulle vara en Twilight-vampyr där personerna kan ta med sig något av sin mänskliga personlighet/fallenhet/färdighet och utveckla som superkraft som vampyr - skulle jag definitivt kunna utöva tvång/glammer people. Mohahaha

Kommentarer
Postat av: MikaelJ

Jag skulle nog bli en väldigt isolerad och "osocial" vampyr. Typ som Nosferatu orginal myten.

Eller så skulle jag nog få värsta psykbrytet och bli galnare än vad jag redan är :P

2011-12-23 @ 13:59:48
URL: http://stygians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0